Isaac Albert: «El futur del transport de mercaderies està al ferrocarril»

El tinent d'alcalde de Terrassa i regidor d'ERC va ser nomenat el passat dimarts president i conseller de CIMALSA, l'empresa pública de centrals logístiques i de transport

Isaac Albert
Isaac Albert | Adrià Costa
18 de gener de 2023, 20:02
El Govern va nomenar dimarts Isaac Albert conseller i president del Consell d'Administració de Centrals i Infraestructures per a la Mobilitat i les Activitats Logístiques (CIMALSA), l'empresa pública del departament de Territori dedicada a impulsar, construir i gestionar centrals logístiques i de transports. En declaracions a La Torre, Albert va mostrar-se agraït davant la proposta de Juli Fernández, que va considerar "un pas endavant". 

El recent nomenament és compatible amb la feina de regidor a l'Ajuntament de Terrassa, càrrec que Albert ocupa actualment, a més de primer tinent d'alcalde, però la seva intenció no és mantenir-se com a regidor. "Tinc la sensació que la feina important ja està feta, i per tant no marxo amb coses per acabar. Encara queden algunes decisions a prendre en l'àmbit pressupostari, però no em presentaré a les eleccions del 2023", va declarar el polític. Cal veure com s'adaptarà l'equip de govern amb la decisió d'Albert, però en principi, és possible que el ple ordinari d'aquest gener sigui l'últim del regidor. 

Pel que fa al nou càrrec, que agafa amb il·lusió, Isaac Albert considera que hi ha diversos reptes en l'àmbit de les infraestructures al territori que cal afrontar i treballar molt de cara al futur: "Un dels reptes importants és la promoció del transport de mercaderies a través de línies ferroviàries. Al nostre país encara és menor, però són les directrius que ja veiem que pren Europa", apunta el nou president i conseller de CIMALSA, que conduirà les futures accions de l'empresa pública cap a aquesta direcció. 

El Govern de la Generalitat té sobre la taula la proposta, tot i que caldrà molta feina d'adaptació, ja que la majoria de mercaderies del nostre país viatgen d'un lloc a un altre mitjançant carreteres o les empreses que ho gestionen es situen en polígons, allunyades de línies de ferrocarril. "La carretera funciona de manera eficient i per ara és la protagonista, però cada vegada ho serà menys", continua el d'ERC. 

L'aposta cap al sistema ferroviari és clara també per part del Departament de Territori, com en més d'una ocasió ha aclarit el conseller Juli Fernández, que interessaria "tant a les empreses com als particulars".