Els Mossos d'Esquadra han detingut un fals empresari, Youness H. H., de 23 anys i nacionalitat espanyola, que hauria estafat diferents proveïdors d'empreses alimentàries, fent grans comandes de productes ajornant els pagaments, lliurant pagarés falsos o a través d'ingressos en caixers automàtics amb sobres de paper buits. El detingut és un multireincident especialitzat en estafes que ja va ser detingut fa uns anys quan actuava com a fals treballador de la Creu Roja. Se l'acusa de múltiples estafes a responsables d'empreses de restauració per un valor d'uns 45.000 euros.
L'arrestat es feia passar per un home de negocis, vinculat al món de la restauració, o com a director de diversos hotels, i contactava amb empreses distribuïdores de begudes alcohòliques o empreses d'alimentació. Per tal de fer l'estafa, utilitzava el nom d'una empresa, habitualment fictícia, per fer petites comandes a diferents proveïdors que, en una primera fase, eren abonades correctament per guanyar-se la seva confiança.
Un cop la relació laboral amb els responsables d'aquestes companyies estava més consolidada, demanava importants comandes, però en el moment de fer els pagaments ho feia en horaris en què els bancs estaven tancats, mitjançant caixers automàtics, fent ingressos amb sobres sense diners. D'aquesta manera, fins al dia següent, la víctima no podia comprovar que es tractava d'un engany. El jove, de bona presència, i amb domini de diverses llengües estrangeres, utilitzava tant la seva identitat com d'altres falses.
Amb la mercaderia adquirida, Youness H. H. la venia en el mercat negre, a un preu molt inferior de l'habitual. Durant el darrer any, hauria comès estafes per un valor superior als 45.000 euros, i no es descarta que hi hagin més víctimes arreu del territori català, a causa de la seva gran mobilitat.
L'any 2008, va ser detingut per estafar a persones d'edat avançada a les quals enganyava fent-se passar per treballador social de la Creu Roja. El detingut acumula una desena d'antecedents per estafes. Els investigadors no descarten que pugui haver més víctimes i, per això, mantenen obertes les investigacions.
Detingut un fals empresari per estafar proveïdors
Durant el darrer any hauria comès estafes arreu del territori català
Publicat el 12 de gener de 2013 a les 14:14
Et pot interessar
-
Societat Tot el que has de saber si vas a la Festa Major de Terrassa
-
Societat Fer una donació i gaudir de la gastronomia a Terrassa: així és la proposta del Banc de Sang
-
Societat Terrassa presenta un joc de taula per fomentar la cooperació i l’economia social entre joves
-
Societat Cent persones amb dificultats d'inserció laboral treballaran un any a Terrassa
-
Societat Terrassa organitza la 14a edició de la Mostra del Coneixement
-
Societat Una manifestació i un programa d'activitats per reivindicar l'Orgull LGTBiQ+ a Terrassa
ARA A PORTADA
-
El Cinema Catalunya de Terrassa ofereix dues sessions a la fresca al parc de Sant Jordi Bernat Castanyer
-
-
-
Fer una donació i gaudir de la gastronomia a Terrassa: així és la proposta del Banc de Sang Bernat Castanyer
-
Terrassa presenta un joc de taula per fomentar la cooperació i l’economia social entre joves Redacció