Iniciativa per Catalunya-Verds del Vallès Occidental ha decidit estendre a tota la comarca la campanya de suport al TramVallès, un projecte de tramvia intra-comarcal que connectaria les principals ciutats del territori de forma àgil, pràctica, barata i sostenible. El traçat del Tramvallès pretén unir Terrassa, Sabadell, Sant Cugat i Montcada, passant per Les Fonts, Rubí, Cerdanyola, la UAB, Ripollet, Barberà i Badia, fent una anella que donaria servei i solució a les connexions internes més importants del Vallès Occidental.
La proposta la va presentar a principis d’any la Plataforma pel Transport Públic (PTP) i també l’ha defensat l’associació ecologista ADENC. Iniciativa hi ha sumat el seu suport des de bon principi. La tardor passada, Iniciativa a Badia, Barberà i Sabadell ja van posar en marxa una campanya per difondre i fer valer la proposta de tramvia i carril bus que uniria la meitat est del Vallès. Ara ICV ha decidit apostar fort per aquesta infraestructura de transport públic, i fer extensiva la campanya de suport polític a aquesta proposta a tots els municipis de la comarca.
En aquest sentit, el febrer i març es presentaran mocions als Plens Municipals de diverses ciutats del Vallès Occidental. I durant la primavera la campanya per sumar suports de consistoris i també de la societat civil comarcal s’estendrà per tots els municipis i al Consell Comarcal. Fins ara s’han presentat mocions per donar suport al TramVallès als Plens Municipals de Badia, on va ser aprovada per unanimitat, i al de Barberà, on va ser rebutjada. ICV també s’ha compromès a defensar aquesta nova infraestructura de transport públic en les planificacions territorials pertinents. Algunes d’elles estan en moments clau de negociació en l’actualitat i el suport polític d’ajuntaments de la comarca pot ser clau perquè incloguin el projecte.
El president d’ICV al Vallès Occidental, Xavier Boix, ha destacat que “es tracta d’una infraestructura possible, viable i que genera il.lusió” .
Segons Boix, en moments com l’actual “no cal fer grans infraestructures, ni apostar per la grandiloqüència, sinó fer propostes possibles, pràctiques, interessants i ecològiques, com ara el TramVallès” I ha afegit que actualment “cal optimitzar recursos, i aquesta és una inversió moderna i ecològica, per la que ja s’ha apostat, amb encert, en nombroses ciutats europees”. ICV es proposa sumar el suport de la majoria d’alcaldes del Vallès Occidental. Segons el president de la formació ecosocialista a la comarca, “tots els alcaldes ho veuen bé, però no hi aposten. Ara cal que es pronunciïn clarament a favor d’aquest projecte, per això durem el tema als Plens municipals” La infraestructura hauria de ser planificada i finançada des del govern de la Generalitat.
La proposta la va presentar a principis d’any la Plataforma pel Transport Públic (PTP) i també l’ha defensat l’associació ecologista ADENC. Iniciativa hi ha sumat el seu suport des de bon principi. La tardor passada, Iniciativa a Badia, Barberà i Sabadell ja van posar en marxa una campanya per difondre i fer valer la proposta de tramvia i carril bus que uniria la meitat est del Vallès. Ara ICV ha decidit apostar fort per aquesta infraestructura de transport públic, i fer extensiva la campanya de suport polític a aquesta proposta a tots els municipis de la comarca.
En aquest sentit, el febrer i març es presentaran mocions als Plens Municipals de diverses ciutats del Vallès Occidental. I durant la primavera la campanya per sumar suports de consistoris i també de la societat civil comarcal s’estendrà per tots els municipis i al Consell Comarcal. Fins ara s’han presentat mocions per donar suport al TramVallès als Plens Municipals de Badia, on va ser aprovada per unanimitat, i al de Barberà, on va ser rebutjada. ICV també s’ha compromès a defensar aquesta nova infraestructura de transport públic en les planificacions territorials pertinents. Algunes d’elles estan en moments clau de negociació en l’actualitat i el suport polític d’ajuntaments de la comarca pot ser clau perquè incloguin el projecte.
El president d’ICV al Vallès Occidental, Xavier Boix, ha destacat que “es tracta d’una infraestructura possible, viable i que genera il.lusió” .
Segons Boix, en moments com l’actual “no cal fer grans infraestructures, ni apostar per la grandiloqüència, sinó fer propostes possibles, pràctiques, interessants i ecològiques, com ara el TramVallès” I ha afegit que actualment “cal optimitzar recursos, i aquesta és una inversió moderna i ecològica, per la que ja s’ha apostat, amb encert, en nombroses ciutats europees”. ICV es proposa sumar el suport de la majoria d’alcaldes del Vallès Occidental. Segons el president de la formació ecosocialista a la comarca, “tots els alcaldes ho veuen bé, però no hi aposten. Ara cal que es pronunciïn clarament a favor d’aquest projecte, per això durem el tema als Plens municipals” La infraestructura hauria de ser planificada i finançada des del govern de la Generalitat.