Autobusos de Lleida preveu que a finals d'octubre tindrà cinc nous vehicles híbrids

Abans que acabi l'any s'hauran sumat 10 vehicles a la flota actual

Publicat el 10 d’octubre de 2016 a les 11:35
Autobusos de Lleida-Grup Moventis disposarà a finals d'octubre de sis dels deu nous autobusos que la companyia preveu estrenar durant aquest any, vuit dels quals funcionaran amb motors híbrids, fet que permetrà assolir un estalvi de gasoil d'entre el 30 i el 35% per vehicle.

La concessionària confia posar en marxa en les pròxims setmanes cinc d'aquests autobusos hídrids, a més d'un altre amb un motor de gasoil convencional. Els quatre nous autobusos restants –tres dels quals també portaran un motor híbrid- està previst que entrin en funcionament abans que acabi l'any. Així ho han explicat l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, i el gerent d'Autobusos de Lleida, Carlos Soldevilla, en el marc de la presentació de la 12a edició de l'activitat escolar "Puja a l'autobús", en què enguany participaran un miler d'alumnes.
 
La campanya consisteix en una visita guiada en bus per diferents indrets de la ciutat i les cotxeres, dirigida per un tècnic d'Autobusos de Lleida que explica als alumnes el funcionament del vehicle, així com les normes cíviques en la utilització del transport públic. Un cop finalitzada l'activitat, les escoles tenen la possibilitat de presentar-se al concurs de redaccions. Els escolars poden presentar els seus treballs individuals per escrit, en concret, una història inventada a partir de la visita realitzada amb l'autobús. A final de curs, el certamen premia les millors redaccions presentades.

Aquest curs s'han inscrit a la iniciativa 24 centres educatius de primària de la capital del Segrià, amb un miler d'alumnes en total. Cada any són més els participants ja que es tracta d'una de les activitats escolars amb més demandada i millor valorada pels mestres i alumnes. La proposta forma part del programa educatiu municipal 'Educació a l'Abast', organitzat i coordinat pel Servei d'Educació de l'Ajuntament de Lleida. El programa consta de més de 600 activitats de diferents àmbits destinades a escolars d'educació infantil, primària i secundària i organitzades per diferents regidories de la Paeria i institucions i entitats educatives.

Més usuaris del transport públic a Lleida

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, també ha destacat l'increment dels usuaris del transport públic a la ciutat, ja que durant l'any 2015 es va assolir la xifra de 6.213.000 passatgers, cosa que significa un increment de l'11% en relació al 2014. Així mateix i en el que portem del 2016, els usuaris s'han incrementat un 3% més que en el mateix període de l'any passat.

Tot i aquestes dades positives, la Paeria i Autobusos de Lleida estan analitzant la introducció d'algun ajust per millorar el servei a la zona de Sagrada Família, al barri de Cappont, davant l'increment poblacional que ha registrat en els darrers anys. Autobusos de Lleida compta amb una flota de 44 vehicles, dels quals diàriament en circulen fins a 39.