El servei de Pediatria del CAP Primer de Maig de Lleida ha posat en marxa el projecte de teràpia assistida amb gossos Extra-Can, dirigit a infants de 3 a 8 anys que han de sotmetre's a una extracció sanguínia o dental. El projecte, que va començar el mes de maig de 2019 al servei de Pediatria del CAP Bordeta-Magraners de Lleida, ha donat bons resultats i per aquest motiu s'ha decidit ampliar-lo a un altre centre. Es tracta d'incorporar una gossa de teràpia com a suport i acompanyament del nen, amb l'objectiu de reduir-li l'angoixa a través de la distracció, disminuir-li la por i l'ansietat i que generi en els infants un record positiu.
Aquesta teràpia consisteix a estar 10 minuts abans de l'extracció amb l'animal, perquè l'infant hi interactuï. Posteriorment, es procedeix a fer l'extracció en companyia de la gossa i, finalment, es deixen cinc minuts més d'interacció.
Es tracta d'un projecte de recerca de l'IDIAPJGol, un assaig clínic en el qual es realitzen extraccions de sang o dentals amb l'acompanyament de la gossa de teràpia (grup d'intervenció) i extraccions sense la presència de l'animal (seguint el protocol habitual), per a poder-ne comparar els resultats (grup control).
De moment, al CAP Bordeta-Magraners han participat 74 infants amb una mitjana d'edat de 5 anys i dels quals 43 s'han beneficiat de l'acompanyament de la gossa de teràpia. Els primers resultats obtinguts mostren una disminució significativa de l'ansietat en els nens durant l'extracció realitzada amb la teràpia canina. El familiars acompanyants opinen que la gossa ajuda a relaxar tant a l'infant com a ells mateixos, amb una percepció de tècnica menys agressiva i ho recomanarien a altres famílies.
Dos CAP de Lleida utilitzen gossos per fer perdre la por dels nens al metge
És el segon CAP de la ciutat en implementar el projecte Extra-Can, després dels bons resultats aconseguits al de Bordeta
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de maig de 2022 a les 11:42
Actualitzat el 25 de maig de 2022 a les 11:48
Et pot interessar
-
Societat La Generalitat vol signar el 2025 el conveni per modernitzar el canal d’Urgell
-
Societat Lleida prova un mètode insòlit per fer fora coloms
-
Societat L’Hospital Arnau de Vilanova impulsa tractaments més breus de radioteràpia
-
Societat La fruita de pinyol del Baix Segre arrenca amb menys quilos però de gran qualitat
-
Societat Preocupació per l’alt risc d’incendis durant la campanya de la sega a Lleida
-
Societat Continuen els treballs per reparar la fuita d'aigua a la presa de Rialb