El consell de ministres ha aprovat l'avantprojecte de llei que regula els serveis d'atenció al client, que preveu que els consumidors puguin exigir que els atengui una persona i no una màquina. Quan el Congrés aprovi la norma, previsiblement el 2022, les empreses de serveis bàsics estaran obligades a oferir atenció per a incidències les 24 hores del dia, i les companyies hauran de fer públiques les dades de satisfacció amb l'atenció rebuda.
La norma està impulsada pel Ministeri de Consum, que defensa que es posarà fi als contestadors automàtics que fan servir algunes empreses per respondre les queixes i consultes dels clients.
L'avantprojecte també recull que les consultes, queixes, reclamacions i incidències hauran de ser resoltes com més ràpid millor i en un termini que mai pot superar un mes. L'empresa no podrà oferir ofertes comercials mentre resol la queixa, excepte si estan clarament relacionades amb la resolució del problema plantejat pel client.
La norma s'aplicarà a les empreses de més de 250 treballadors, amb un negoci anual de més de 50 milions d'euros o amb una facturació superior als 43 milions d'euros. S'hi inclouran les empreses d'aigua i energia, transport, serveis postals, telefonia i serveis financers.
[plantillavirals]
Els consumidors tindran dret a parlar amb teleoperador en lloc d'una màquina
La llei de serveis d'atenció al client vol posar fi als contestadors automàtics de les empreses per respondre queixes dels clients
Ara a portada
-
-
Societat «Si el camp cau, cau tot el país»: resignació i resiliència dels pagesos després de la pedregada Oriol Almacellas Verdés
-
Societat «Vam fer el que ens agradaria que fessin per nosaltres»: solidaritat veïnal a l’Albi amb els 590 afectats del tren Oriol Almacellas Verdés
-
Societat Els CAP i hospitals de Lleida funcionen amb normalitat l'endemà de l'apagada elèctrica Redacció
-
Publicat el 17 de novembre de 2021 a les 16:56
Et pot interessar
-
Societat Ponent i les Terres de l'Ebre, en alerta per pedregades, ventades, esclafits i tornados
-
Societat La Mariola: entre el conflicte i l'oblit
-
Societat Un terratrèmol amb epicentre a la Vall de Boí sacseja l'Alta Ribagorça
-
Societat Justícia inverteix tres milions en la modernització del centre de menors El Segre de Lleida