El consell de ministres ha aprovat l'avantprojecte de llei que regula els serveis d'atenció al client, que preveu que els consumidors puguin exigir que els atengui una persona i no una màquina. Quan el Congrés aprovi la norma, previsiblement el 2022, les empreses de serveis bàsics estaran obligades a oferir atenció per a incidències les 24 hores del dia, i les companyies hauran de fer públiques les dades de satisfacció amb l'atenció rebuda.
La norma està impulsada pel Ministeri de Consum, que defensa que es posarà fi als contestadors automàtics que fan servir algunes empreses per respondre les queixes i consultes dels clients.
L'avantprojecte també recull que les consultes, queixes, reclamacions i incidències hauran de ser resoltes com més ràpid millor i en un termini que mai pot superar un mes. L'empresa no podrà oferir ofertes comercials mentre resol la queixa, excepte si estan clarament relacionades amb la resolució del problema plantejat pel client.
La norma s'aplicarà a les empreses de més de 250 treballadors, amb un negoci anual de més de 50 milions d'euros o amb una facturació superior als 43 milions d'euros. S'hi inclouran les empreses d'aigua i energia, transport, serveis postals, telefonia i serveis financers.
[plantillavirals]
Els consumidors tindran dret a parlar amb teleoperador en lloc d'una màquina
La llei de serveis d'atenció al client vol posar fi als contestadors automàtics de les empreses per respondre queixes dels clients
ARA A PORTADA
-
-
Mercolleida constata una lleu millora del mercat porcí tot i les pèrdues per la pesta porcina Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Diputació aprovarà un pressupost de 223,7 milions per al 2026, un 28% més que enguany Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Paeria presenta un pressupost de 269 milions per al 2026, el més alt de la seva història recent Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el 17 de novembre de 2021 a les 16:56
Et pot interessar
-
Societat
Detinguts quatre homes a Lleida per robar cable de coure de la xarxa ferroviària
-
Societat
Els Pastorets arriben a Balaguer amb tres funcions, noves cançons i una revolució escènica
-
Societat
Ofensiva contra la planta de biogàs de la Sentiu de Sió: veïns i ajuntaments van als tribunals
-
Societat
Els sindicats alerten de pèrdues de 24 milions setmanals i veuen «insuficients» els ajuts per la PPA
-
Societat
Ocupacions del 80% al Pirineu lleidatà per la Puríssima
-
Societat
Aspid destapa el caos accessible als autobusos i trens de Ponent
