David Ginesta presideix l'entitat comercial des de fa pocs mesos. En concret, des del mes d'octubre de l'any passat quan va assumir el càrrec de forma provisional, amb els canvis que es van produir a l'associació. El fins llavors president, Llorenç Mira, disconforme amb el posicionament d'una majoria de comerciants, va renunciar al càrrec. Els botiguers estaven en contra de la política de l'ajuntament de Puigcerdà i la supressió d'aparcament en el nucli antic de la capital, com a conseqüència de la millora de les places dels Herois i de Santa Maria. De fet, els comerciants van protagonitzar una manifestació pels carrers i les places de la localitat. Des de llavors, i fins ara, l'entitat ha estat gestionada per una comissió que ha presidit Ginesta.
Ara toca eleccions i dels més de 100 associats del comerç de Puigcerdà, no hi ha hagut altres candidats per a presidir l'associació. Ginesta, conjuntament amb altres membres de l'entitat, han enviat aquests dies una carta als associats en la qual els fan saber que tenen la voluntat de presidir l'associació per aconseguir, entre altres, més places d'aparcament en el nucli històric.
Les eleccions es faran entre dijous i divendres de la setmana vinent. A les butlletes que s'han enviat als associats hi figuren tres alternatives de vot per a la candidatura de Ginesta: si, no o en blanc. Els responsables de l'entitat passaran porta per porta per obtenir el màxim nombre possible de vots.
A banda de la prioritat dels aparcaments al nucli de la localitat, els comerciants volen implantar un pla de dinamització; estudiar la possibilitat de crear activitats al carrer, com ara fires de final de temporada i impulsar accions de promoció econòmica. Ginesta, en el seu escrit, recorda que la candidatura que encapçala hi ha gent de diferents edats, sectors i carrers i, especialment, molta il·lusió i predisposició per implicar-se en el projecte.
David Ginesta (centre), acompanyat d'altres responsables de l'entitat comercial David Ginesta (centre), acompanyat d'altres responsables de l'entitat comercial, el passat mes de novembre, en roda de premsa. Foto: Jordi Pardinilla.