El nombre d'estrangers a Catalunya va caure l'any passat un 6% en comparació amb l'1 de gener del 2013, segons ha informat aquest dijous l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat). La disminució també ha afectat a totes les comarques. Les més destacades són l'Alta Ribagorça, amb un 29% menys, la Val d'Aran, amb un 15,4%, i la Cerdanya, amb un 14,5%.
El nombre d'habitants estrangers segons el continent de procedència s’ha vist modificat en aquest darrer any. La població estrangera més nombrosa continua sent l'europea, mentre que l'africana passa a ocupar el segon lloc amb un 28,2%, per davant els residents d'origen americà, amb un 26,7%, i l'asiàtica, amb un 12,7%.
L'any passat, la població estrangera a Catalunya representava el 14,5% (1.089.214 persones), percentatge superior a la mitjana estatal, que és del 10,7%. A nivell municipal, un de cada quatre estrangers resideix a Barcelona, amb un total de 273.121 persones. Cal destacar, però, que els municipis amb més percentatge d’estrangers són Guissona, Castelló d’Empúries i Salt (40%).
La font d'aquestes dades és el Padró municipal d'habitants a 1 de gener. El Padró municipal és el registre administratiu on consten els veïns d'un municipi i constitueix una prova de la seva residència al municipi. La seva formació, manteniment i gestió corresponen als ajuntaments respectius.
La població estrangera a Catalunya cau un 6% el 2014
Societat
Els gràfics mostren la disminució de ciutadans de nacionalitat estrangera a cada comarca
ARA A PORTADA
-
-
Societat Tret de sortida a la mitja veda de caça a Ponent amb menys exemplars de guatlla al Segrià ACN
-
Societat Denuncien el «col·lapse» del sistema de cites d'estrangeria a Lleida i reclamen solucions ACN
-
-
Successos Set persones detingudes a Lleida en l’operatiu per evitar aldarulls al Parc sobre les Vies ACN
Publicat el
19 de febrer de 2015 a
les 16:30
Et pot interessar
-
Societat
Mor un jove en caure-li a sobre una paret mentre rehabilitava una casa al Pallars Sobirà
-
Societat
Els veïns afectats per l’incendi del bloc de Balàfia de Lleida entren lentament a recuperar pertinences
-
Societat
Mor un home de 57 anys per un infart minuts abans de veure l'eclipsi
-
Societat
Eufòria durant la cobertura total del Sol als punts d’observació de Lleida
-
Societat
Els hotels a Lleida arriben al 100% de l'ocupació per l'eclipsi
-
Societat
Aquestes són les cinc millors pizzeries de Lleida, segons les valoracions dels clients
