L'Aeroport de Lleida-Alguaire, seguint el programa establert per Protecció Civil de la Generalitat al Pla d'Emergències Aeronàutiques de Catalunya AEROCAT, ha realitzat aquest dimarts un simulacre per comprovar la implantació del seu Pla d'Autoprotecció i posar a prova la coordinació dels diferents equips operatius en la gestió d'una gran emergència. També s'ha posat a prova l'operativitat de la persona de contacte amb els familiars en cas d'emergència (figura coneguda com a PECO).
L'exercici ha consistit en la simulació d'accident d'una aeronau tipus A320 amb una quinzena de passatgers més la tripulació. La direcció general de Protecció Civil ha activat el Pla AEROCAT i l'aeroport el seu Pla d'Autoprotecció (PAU). El simulacre s'emmarca en la finalització del procés de certificació de l'aeroport lleidatà, d'Aeroports de Catalunya, per part de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA).
L'exercici ha consistit en la simulació d'accident d'un avió amb diversos passatgers. El personal de vol ha detectat una anomalia amb el tren d'aterratge i ha declarat l'emergència en vol. Desprès d'una passada en vol rasant des de la torre de control (TWR) s'ha confirmat visualment que el tren d'aterratge no s'ha desplegat.
La torre de control ha iniciat el procediment de comunicacions i finalment s'ha activat el PAU en alarma general. Mentre l'avió realitzava vols en cercle per cremar combustible davant la previsió d'una maniobra d'aterratge complicat, els equips interns d'emergència s'han distribuït en plataforma i terminal i s'ha preparat la possible activació d'espais per a familiars. Un cop produït l'accident, s'ha passat el PAU a fase d'emergència general. Al mateix temps, Protecció Civil de la Generalitat ha activat el Pla Especial per a Emergències Aeronàutiques de Catalunya AEROCAT.
Els Bombers de la Generalitat han participat a les tasques d'extinció de l'incendi i han rescatat a les víctimes, les quals han traslladat a l'Àrea Sanitària organitzada pel Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM). Així mateix, han activat quatre camions Bombes Rurals Pesants (BRP), dos vehicles lleugers Unitat de Personal i càrrega (UPC).
A l'arribada dels efectius dels Bombers de la Generalitat, aquests han assumit el comandament i la coordinació de l'emergència. Han donat suport a les tasques d'extinció que han iniciat els bombers de l'aeroport i han realitzat tasques de valoració i triatge. A més, han treballat en la recerca i el rescat de les víctimes que han resultat ferides per traslladar-les fins a zona segura al Post Mèdic Avançat on s'hi trobaven els efectius sanitaris del SEM.
L'Aeroport d'Alguaire acull un simulacre d'aterratge d'emergència d'un avió amb diversos ferits
La direcció general de Protecció Civil ha activat el Pla Especial per a Emergències Aeronàutiques de Catalunya AEROCAT i l'aeroport lleidatà el seu Pla d'Autoprotecció
ARA A PORTADA
-
Daniel Palau no s'oposa al vel: «Tots els símbols religiosos han de poder ser expressats amb normalitat» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Daniel Palau, un seguidor de Francesc a Lleida: així és el primer bisbe català de Lleó XIV Pep Martí i Vallverdú
-
-
El Parlament demana més trens entre Lleida i Montsó i reobrir estacions a Almacelles i Raimat Redacció
-
Més pedres, més grans i més sovint: l’augment de les calamarsades alarma el camp lleidatà Oriol Almacellas Verdés
Publicat el 20 de març de 2018 a les 16:05
Et pot interessar
-
Societat 121 penyes i mil maneres de celebrar: tot passa a l’Aplec de Caragol
-
Societat El bisbe electe de Lleida, Daniel Palau, defensa la llibertat religiosa i evita pronunciar-se sobre el vel
-
Societat Alcarràs consolida el BIOHUB Lab com a motor d’innovació agroindustrial
-
Societat El Parc Astronòmic del Montsec suma tres nous telescopis i preveu estrenar un radiotelescopi
-
Societat Giménez es mostra «molt dolgut» per l'enfrontament per l'art de la Franja
-
Societat L’Ajuntament activa un bus llançadora per l’Aplec del Caragol