La plaça Blas Infante ha acollit aquest dimecres l'acte institucional de commemoració del Dia Internacional de les Dones a Lleida. La jornada ha donat veu als testimonis de vuit dones de diversos sectors professionals i col·lectius que han reivindicat la necessitat de fomentar la presència femenina en tots els àmbits professionals. En especial, en aquells sectors i llocs de responsabilitat que encara estan ocupats principalment per homes, com poden ser el cos de Bombers, els cossos de seguretat, la pagesia o el sector tecnològic, entre altres. Des del Govern han afirmat que l'acte vol posar en evidència la feina conjunta de les diferents institucions per "eradicar situacions de desigualtat i discriminacions".
L'acte institucional ha estat conduit per la gestora escènica cultural i vicepresidenta del Consell Nacional de la Cultura i les Arts (CoNCA), Margarida Troguet, i ha comptat amb els testimonis de dones amb responsabilitats en sectors professionals encara predominats per homes. Una d'elles ha estat Jael Soro, l'única dona bombera del Parc de Bombers de la ciutat de Lleida, que ha lamentat que la falta de referents femenins en sectors masculinitzats com el seu "evidentment ens ha tancat portes", i ha reivindicat que "les professions no tenen o no haurien de tenir gènere".
En el sector agrari un altre testimoni ha estat el d'Esmeralda Rourera, presidenta de JARC i titular d'una granja de boví a Alguaire, mentre que en el sector empresarial i en el tecnològic hi han intervingut Anna Torres, secretària territorial de PIMEC Lleida, i Teresa Alsinet, professora del Departament d'Enginyeria Informàtica i Disseny Digital de la Universitat de Lleida.
La commemoració del 8-M ha continuat amb els diferents parlaments de col·lectius de la ciutat, entre ells de la Fundació Aspros i de l'Associació ASPID, que han denunciat la "doble exclusió" que pateixen les dones amb discapacitat. L'acte també ha comptat amb la interpretació de diverses peces musicals a càrrec de la cantautora Meritxell Gené.
Lleida reivindica la presència de dones en tots els àmbits professionals en l'acte institucional del 8-M
El Govern diu que la jornada vol ressaltar la tasca de les administracions "per eradicar situacions de desigualtat"

- Imatge de l’acte del 8-M a Lleida -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
-
La Sibil·la tancarà les portes després de gairebé 20 anys d’història al Turó Oriol Almacellas Verdés
-
El «Rovelló» torna a córrer: Josep Vallverdú presenta una nova aventura als 102 anys Oriol Almacellas Verdés
-
L’Aquelarre de Cervera 2025 recrearà «La Flauta Màgica» amb foc, música i festa Oriol Almacellas Verdés
Publicat el 08 de març de 2023 a les 17:12
Actualitzat el 08 de març de 2023 a les 18:23
Et pot interessar
-
Societat Balaguer impulsa un pla pioner per protegir infants i joves de l’abús digital
-
Societat La Seu Vella de Lleida atrau més visitants i reforça la seva oferta cultural aquest estiu
-
Societat Salvem Vallmanya acusa el Govern d’arribar tard i reclama una actuació urgent
-
Societat El nou Pla de Barris i Viles arribarà també a Lleida amb ajuts de fins al 90% per als municipis petits
-
Societat La Casa Vallmanya d’Alcarràs, declarada Bé Cultural d’Interès Nacional
-
Societat L’Arnau posa en marxa el nou edifici de consultes externes