Un pub de Lleida va prohibir l'entrada el passat divendres a 14 joves amb Síndrome de Down que estaven de festa amb els seus monitors. Es tracta del local Fissure, ubicat a la Zona Alta, al carrer Alfred Perenya. Segons explica l'entitat Down Lleida i s'ha denunciat aquest dissabte per les xarxes socials, els joves ja van ser vetats la setmana passada pels propietaris del local, que van al·legar que hi havia una festa privada.
Aquest mateix argument van fer anar el passat divendres, si bé un dels monitors va entrar sense problemes al local. Davant d'aquest fet, els joves van voler entrar, una acció que va ser impedida novament pels responsables de Fissure, que "de males maneres", van vetar l'entrada, segons explica un tècnic del grup a Segre. El col·lectiu va demanar el full de reclamacions, que no va ser acceptat pels propietaris del local, alhora que van avisar els Mossos d'Esquadra. Tot i això, tampoc van aconseguir entrar al local. L'entitat té previst portar el cas a Fiscalia per vulnerar el dret a les persones amb discapacitats intel·lectuals.
El pub diu que és una decisió empresarial
Des del pub s'assegura que la decisió de no deixar entrar persones amb Síndrome de Down es va prendre mesos enrere ja que s'havia comprovat que alguns clients marxaven al veure'ls, motiu pel qual havia baixat la facturació de l'empresa. Malgrat això, els propietaris del local han demanat perdó a l'entitat.
Un pub de Lleida prohibeix l'entrada a joves amb Down per una «decisió empresarial»
L'entitat Down Lleida portarà el cas a Fiscalia | Els nois van ser vetats dues vegades en una setmana
Ara a portada
-
Societat «Si el camp cau, cau tot el país»: resignació i resiliència dels pagesos després de la pedregada Oriol Almacellas Verdés
-
Societat 50.000 hectàrees de cultius afectades per la pedregada a Lleida, segons Unió de Pagesos Redacció
-
-
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 09 d’abril de 2017 a les 10:10
Actualitzat el 09 d’abril de 2017 a les 13:02
Et pot interessar
-
Societat Les obres d'una planta solar obliguen a desviar els vehicles en una sortida de Lleida
-
Societat Condemnat a 4 anys d'internament per intentar matar un company de residència a Lleida
-
Societat Les empreses de turisme actiu a Lleida superen els 112 milions d'euros en impacte econòmic
-
Societat Rehabilitació de la LV-2012 per millorar la seguretat a les Garrigues