El Parc Municipal Macary i Viader de Súria s'ha convertit aquest dimarts 5 de gener en el Campament Màgic dels Reis d'Orient, en una edició inèdita de la Cavalcada per l'aplicació de les mesures de prevenció anti-covid. El pas de famílies ha estat constant des de l'obertura del Campament, en un esdeveniment retransmès en directe a través del canal de la Cavalcada de Súria a Youtube i de l'emissora municipal Ràdio Súria.
Els reis Gaspar, Melcior i Baltasar han saludat els infants i les seves famílies al final d'un recorregut que ha permès veure personatges característics de la Cavalcada surienca, mantenint en tot moment la distància de seguretat.
El recorregut per accedir al Campament Màgic s'iniciava al carrer de Francesc Coll i continuava al llarg de la carretera de la Mina i el Camp Municipal de Futbol. Totes les persones visitants han rebut la benvinguda a la seva arribada a l'entrada sud del Parc Municipal Macary i Viader.
Al llarg de l'itinerari marcat a l'interior del Parc Municipal, els infants i les seves famílies han pogut gaudir d'atractives sorpreses, con un túnel de llum i un espai de neu artificial. El Campament Màgic dels Reis d'Orient ha tingut l'ambientació musical de la Txaranga Trinxaranga.
En la tradicional recepció de la corporació municipal a la Casa de la Vila, l'alcalde Albert Coberó ha donat la benvinguda a Ses Majestats "en aquest any excepcional, marcat per la pandèmia". Segons el batlle surienc, "grans i petits hem fet autèntics sacrificis i esforços" per adaptar-se a la nova situació, especialment els infants.
L'alcalde de Súria ha lliurat als Reis d'Orient les claus que obren les llars de la vila per tal que al llarg de la nit puguin deixar-hi els regals. En la resposta de Ses Majestats, el rei Melcior ha elogiat el comportament dels infants suriencs en un any que "ha estat molt difícil". El rei Melcior ha afegit que "si tota la gent gran fa com els nens i les nenes de Súria, us podem assegurar que tot anirà bé i ens en sortirem".
Els Reis d'Orient també han fet la tradicional visita a l'Església Parroquial de Sant Cristòfol. El rector de Súria, Joan F. Casals, ha demanat a Ses Majestats "que ens ajudeu a viure amb il·lusió, salut i ganes" aquest 2021, després de les dificultats de l'any passat.
L'organització del Campament Màgic ha anat a càrrec del Foment Cultural i l'Ajuntament de Súria. Els preparatius d'aquesta edició inèdita de la nit màgica dels Reis d'Orient s'han vist condicionats per les directrius del Pla Territorial de Protecció Civil de Catalunya (Procicat), que ha obligat a celebrar cavalcades estàtiques i amb reserva prèvia de visita.
Tot i les dificultats generades per l'actual situació sanitària, el desenvolupament del Campament Màgic dels Reis d'Orient ha comptat amb una gran col·laboració dels infants i de les seves famílies, un fet que ha contribuït de forma molt destacada a l'èxit de l'esdeveniment.
El canal de la Cavalcada de Súria a Youtube ha ofert en les darreres setmanes diferents retransmissions per preparar la celebració de l'esdeveniment i explicar algunes de les seves interioritats.
D'altra banda, el Parc Municipal Macary i Viader romandrà tancat fins a aquest dimecres 6 de gener cap al migdia per tal de procedir al treball de desmuntatge del Campament Màgic. Només s'hi podrà accedir al Restaurant El Casino.
L'organització del Campament Màgic agraeix a tothom la seva col·laboració en aquesta edició especial de la Cavalcada, que ha permès oferir de nou la nit de la il·lusió als infants de Súria, tot i les restriccions derivades de l'actual situació d'emergència sanitària.
[noticia]95099[/noticia]
[noticia]95103[/noticia]
[noticia]95104[/noticia]
El Campament Màgic dels Reis d'Orient converteix Súria en un espai per a la il·lusió
Els reis Gaspar, Melcior i Baltasar han saludat els infants i les seves famílies al final d'un recorregut que ha permès veure personatges característics de la Cavalcada surienca
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de gener de 2021 a les 09:54
Actualitzat el 06 de gener de 2021 a les 10:01
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Es posen a la venda les entrades de set propostes de la 28a Fira Mediterrània
-
Cultura i Mitjans Els gegants Hereu i Pubilla de Manresa apadrinaran els nous gegants Seny i Rauxa
-
Cultura i Mitjans Sant Fruitós obre un concurs per a crear el cartell de la Festa Major d'Estiu i del Batibull
-
Cultura i Mitjans Més de 600 persones gaudeixen del primer cap de setmana de l'Espurnes Barroques
-
Cultura i Mitjans El moianès Marc Recha estrena «Centaures de la nit», un film amb la majoria d'actors cecs
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria recullen el premi Josep Anselm Clavé