Porta vint anys dalt dels escenaris i una pila de projectes musicals a l'esquena. Després de formar part de conjunts com Plouen Catximbes, Men of Russia o Mila, el músic manresà Albert Palomar va decidir, l'any 2012, canviar de rumb i començar una carrera en solitari, que va veure els seus primers fruits amb la publicació del disc No estem sols (2012) i amb la sortida al mercat de Cor de bou (2013). Va ser quan va acabar la gira d'aquest darrer treball que va decidir aturar la seva activitat compositiva "per començar de zero i experimentar nous sons més enllà dels de la seva guitarra", manifesta ell mateix.
Aquest procés de recerca i reciclatge intern s'ha materialitzat amb un nou treball que, gravat al seu propi estudi discogràfic (Aviram Estudi) i editat pel segell independent Microscopi, ha comptat amb un equip "màgic" per a fer-lo possible; un equip format per Xavier Matamala (bateria), Marc Torragrossa (baix) i Lars Serra (piano), així com també per l'artista Toni Roixes, el fotògraf Oriol Segon i el productor musical Berni Sanchez. "Es tracta d'un disc de deu cançons de pop tranquil i lluminós", avança el músic, que també desvetlla que les lletres que l'embolcallaran deixaran de banda la introspecció i l'onirisme i se centraran "en les relacions inerpersonals".
Però per poder treure'l a la llum [el disc], Palomar necessita ajuda econòmica. És per això que ha obert una campanya de micromecenatge a través de la plataforma Verkami: "els diners que recaptem ens serviran per la producció del disc, per fer-ne còpies i distribuir-les i per a promocionar-lo", explica el cantautor, que afegeix que si s'aconsegueix l'objectiu mínim de 1.500 euros (o l'òptim de 3.000), "el treball sortirà al mes d'abril" i es presentarà en un concert a la sala petita del Kursaal.
Les aportacions que es poden fer a través de Verkami van dels 10 als 250 euros. Depenent de la quantitat donada, es rebran unes recompenses o unes altres, entre les quals s'hi troben la descàrrega digital del CD anticipada; el disc físic; els dos discos anteriors de l'artista; la possibilitat d'anar a l'estudi on es va gravar l'àlbum i d'assistir a un assaig del grup a porta tancada; entrades per algun dels concerts que ofereixi; un concert privat i, fins i tot, una cançó dedicada i un dinar d'arròs. La campanya de micromecenatge finalitzarà el dissabte 9 de març.
El cantautor manresà Albert Palomar engega un Verkami per fer realitat el seu tercer disc
Cultura i Mitjans
ARA A PORTADA
-
Economia El Bages lidera el creixement econòmic de la Catalunya Central i supera la mitjana catalana Pere Fontanals
-
-
Successos A judici un home acusat d'una agressió sexual a una menor a Castellbell i el Vilar Pere Fontanals
-
Economia La UPC Manresa entra al top 100 mundial en Enginyeria Minera i Recursos Minerals Pere Fontanals
-
Societat Un fons voltor intenta desnonar una família de Manresa amb un menor a càrrec Pere Fontanals
Publicat el
29 de gener de 2019 a
les 12:10
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós de Bages obre el cicle CineXic amb «El Grúfal i la filla del Grúfal»
-
Cultura i Mitjans
Strombers actuarà a la Sala Stroika de Manresa dins del cicle Directes Estrella Damm 150
-
Cultura i Mitjans
Súria diu adéu a la Biblioteca del carrer Tarragona amb emotivitat i il·lusió per la nova Califòrnia
-
Cultura i Mitjans
Cafè Trio arriba a les dues dècades de música amb entrades exhaurides a la sala petita del Kursaal
-
Cultura i Mitjans
El Documental del Mes projecta «Les culpables» aquest dijous a l'Espai Plana de l'Om
-
Cultura i Mitjans
El Kursaal obre la programació de Gent Gran amb la comèdia «Els bojos del bisturí»
