L'exposició es podrà visitar fins al 15 de juliol. Foto: Pauta
La sala d'exposicions de la Fundació Caixa Manresa, a la Plana de l'Om, va acollir ahir la inauguració de "Mirada i gest. 50 artistes", una exposició que ens ofereix la possibilitat d'observar la part més desconeguda de molts artistes que apareixen retratats. La mostra consta de 50 fotografies d'alta qualitat i intensitat emotiva ordenades cronològicament (1977-2007), fetes pel fotògraf Jordi Belver i acompanyades dels textos de Daniel Giralt-Miracle. Hi apareixen artistes plàstics com Dalí, Tàpies, Miró, Chillida, Brossa, Subirachs, Barceló, Guinovart, Cuixart o Perejaume, entre d'altres.
A l'acte d'ahir hi va intervenir el president de CatalunyaCaixa i Fundació Caixa Manresa, Manel Rosell, qui va qualificar la mostra d'"extraordinària" i un document de gran valor que conjuga la fotografia i la literatura i que "mostra la mirada d'artistes internacionals i també la descriu".
La inauguració també va incloure un interessant diàleg entre Jordi Belver i Daniel Giralt-Miracle, autors de les fotografies i els textos de la mostra. Giralt-Miracle va explicar la llarga col·laboració entre tots dos per fer realitat aquest projecte, que s'estrena a Manresa i es podrà veure posteriorment en d'altres escenaris. Giralt-Miracle va afirmar que les fotografies de Belver no són retrats físics sinó "psicològics" dels personatges, amb la voluntat de captar-ne els diversos aspectes i dimensions. No són, va explicar, "imatges que magnifiquin els artistes i mostrin la seva cara més amable, sinó fruit d'una immersió en el món creatiu de cadascun d'ells". Pel que fa als textos que acompanyen les imatges, Giralt-Miracle va assegurar que no són "ni un comentari crític, ni una definició de diccionari, ni un article periodístic, ni un text poètic. Són una petita síntesi de l'essència del personatge en el seu món". Per a Giralt-Miracle, la feina del Jordi Belver "és el substantiu, i els textos, l'adjectiu. He reforçat amb paraules les intencions de la fotografia".
Jordi Belver va afirmar que, per a ell, també els textos de Giralt-Miracle són veritables retrats dels personatges. Belver va explicar anècdotes de la seva feina com a fotògraf i de la seva coneixença de diversos artistes, com ara els bascos Eduardo Chillida i Jorge Oteiza, els dos que més l'han impressionat. Belver va explicar la seva manera de treballar i també va conversar amb altres professionals del món de la fotografia presents a l'acte. El resultat va ser un diàleg molt interessant per al públic que hi va assistir.
Al capdavall, com va dir Giralt-Miracle, l'exposició "té la intenció de definir 50 personatges molt diferents, molt diversos, el seu perfil i la seva manera de ser, per tal que s'entengui la seva idiosincràcia". El que busquen les imatges i els textos és destacar un tret de la personalitat de cada artista per allunyar momentàniament l'artista i veure durant un instant la persona.
Aquesta exposició es podrà veure a la sala d'exposicions de Fundació Caixa Manresa fins al 15 de juliol de 2011.
Lluïda inauguració de l'exposició «Mirada i gest. 50 artistes»
Els autors de les fotografies i els textos, Jordi Belver i Daniel Giralt-Miracle, participen a l'estrena d’una mostra que reuneix "retrats psicològics" de mig centenar d'artistes plàstics
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de maig de 2011 a les 17:28
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Manresa impulsa un fòrum ciutadà per definir el Pla Municipal de Lectura 2026-2030
-
Cultura i Mitjans El Museu de l'Aigua i el Tèxtil de Manresa, reconegut com a museu secció del MNACTEC
-
Cultura i Mitjans El Mil·lenari de Montserrat arribarà a Roma amb una exposició i concerts del Festival de Perelada
-
Cultura i Mitjans El Consell Comarcal del Bages torna als Premis Lacetània i patrocina el guardó de Cultura Popular
-
Cultura i Mitjans Sant Fruitós de Bages estrena «El Petit Fruitó», una revista infantil per a primària
-
Cultura i Mitjans Concurs de Pintura Ràpida de Santpedor: deu artistes plasmen el barri antic malgrat la pluja