La situació d'alerta sanitària derivada per la pandèmia de la Covid-19 ha obligat a suspendre, per motius de seguretat, la que enguany seria la 22a edició de la revetlla infantil sense petards a la plaça Major, organitzada per l'Ajuntament de Manresa i Imagina't.
Per la vigília de Sant Joan, tradicionalment, la revetlla infantil es realitza a continuació de l'acte de l'arribada de la Flama del Canigó a la plaça Major. Cada any es programa un espectacle d'animació infantil (cançons, danses, jocs i dinàmiques) i, a continuació, quan es fa fosc, l'encesa de la foguera.
La reorientació de les Revetlles de Sant Joan segures a la Covid-19 s'ha treballat des de Protecció Civil (Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya), des d'on es proposa la promoció de revetlles de Sant Joan de caire familiar i amb grups reduïts (a la fase 3 màxim 20 persones que no convisquin al mateix domicili). Es demana així evitar concentracions i les fogueres i els actes organitzats han de tenir aforaments petits i controlats.
Des de l'Ajuntament de Manresa ha semblat oportú anul·lar aquesta revetlla davant la dificultat de controlar aforaments i accessos a la plaça Major. També s'ha considerat poc adequat organitzar un espectacle infantil "descontextualitzat" del foc i amb el públic assegut i amb separacions de 2 metres de seguretat entre persones.
La idiosincràsia d'aquesta tradicional revetlla és que està dirigida a públic familiar i especialment als infants més petits o a aquells a qui no agraden els petards, ja que explícitament s'indica que no se'n poden tirar.
Manresa no celebrarà enguany la revetlla infantil sense petards
La revetlla infantil s'ajorna fins l'any que ve per motius de seguretat i davant la dificultat de controlar aforaments, distàncies i accessos a la plaça Major
ARA A PORTADA
-
Manresa proposa un Pla de Barris «de màxims» per invertir 25 milions al Centre Històric Pere Fontanals
-
Alarma per un home armat a Manresa, que ha acabat sent un policia fent una detenció per estrangeria Pere Fontanals
-
-
Descobreixen a Montserrat un manuscrit inèdit del primer poema èpic sobre Cristòfor Colom Pere Fontanals
-
Publicat el 18 de juny de 2020 a les 22:39
Actualitzat el 18 de juny de 2020 a les 22:43
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Súria obre les portes de la Fàbrica Abadal per les Jornades Europees de Patrimoni
-
Cultura i Mitjans Les portes obertes a Cal Clarassó atrauen el doble de visitants durant les Jornades de Patrimoni
-
Cultura i Mitjans Castellbell i el Vilar renova el suport a la Capella de Música Burés amb un conveni anual
-
Cultura i Mitjans Una caminada pel Camí del Vilar fa viure el patrimoni de Castellbell i el Vilar
-
Cultura i Mitjans Manresa proposa distingir amb la Medalla al Mèrit Cultural Francesc Comas i Joan Morros
-
Cultura i Mitjans La Fira Mediterrània tanca la 28a edició amb una xifra rècord de professionals acreditats