Després d'haver estat el cantant de Lax'n'Busto durant una dècada, el manresà Salva Racero vol complir ara el seu somni de joventut i triomfar amb una carrera en solitari. "Ara em toca fer allò que sempre he somiat des que tenia 14 anys", explica Racero a l'ACN quan se li pregunta què el va empènyer a deixar el grup del Vendrell el novembre de 2016. Vaig és el primer fill musical d'aquesta nova etapa, al costat del productor Xasqui Ten, del qual ja han avançat quatre cançons. El disc complert preveu publicar-lo la tardor vinent, i el presentarà per primera vegada el 5 d'octubre a la Sala Apolo de Barcelona.
Salva Racero va deixar els Lax'n'Busto a finals del 2016, després de deu anys plegats, perquè necessitava fer la seva vida, assegura. "Com a músic, si tens una sèrie d'idees i no les pots dur a terme...No et pots quedar mai amb un i si...", raona donant a entendre que necessitava més espai creatiu. "Als Lax els hi dec l'aprenentatge de la professionalitat, i un cop bregat, crec que ara em toca fer allò que sempre he somiat i desitjat", afegeix.
D'alguna manera, el cantant sent que reprèn una carrera en solitari que tot just agafava volada quan l'any 2006 va rebre la trucada de Lax'n'Busto perquè s'unís al grup. Llavors, recorda, acabava d'aterrar a Londres per mirar de guanyar-se la vida amb la música, poc després d'haver participat a Barcelona en un muntatge de Mar i Cel, entre altres experiències com a cantant de musicals i orquestres, allò que aleshores li permetia guanyar-se la vida.
Racero explica ‘Vaig' com una "continuïtat" de la seva "energia positiva". La mateixa, diu, que se li ha vist a l'escenari en els anys de vocalista dels Lax. "Una energia positiva, de persona que mira endavant, que si hi ha obstacles mira d'afrontar-los i superar-los", comenta. Les quatre cançons del disc que ja s'han publicat digitalment –Vaig i Immortal, gratuïtes, i Així vull viure i Nòmades, en descàrrega de pagament- en són un exemple, assegura el cantant.
Racero és autor de les lletres de les quatre cançons i també és el compositor de Nòmades.
El 5 d'octubre el músic actuarà a l'Apolo de Barcelona per presentar per primera vegada aquestes cançons –"pop rock, amb produccions molt actuals", apunta- i les que acabaran completant l'àlbum, que es publicarà també a la tardor. Les entrades pel concert es posaran a la venda la setmana vinent, informa el mateix cantant.
Salva Racero: «Ara em toca fer allò que sempre he somiat des que tenia 14 anys»
Cultura i Mitjans
El manresà, excantant de Lax'n'busto, avança quatre cançons de "Vaig", el seu projecte en solitari
ARA A PORTADA
-
Successos Llibertat vigilada per als altres dos menors detinguts per l'homicidi de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Les vides desestructurades de Pere i Otman, els dos menors acusats de l'homicidi a Manresa Pere Fontanals
-
Societat Els moviments socials de Manresa proposen respostes comunitàries davant la violència Pere Fontanals
-
Societat Què proposen A l'aguait i el Moviment Popular per erradicar la violència arran del crim de Carles Vilajosana? Pere Fontanals
-
Societat La macroassemblea de docents del Bages vota per unanimitat continuar les mobilitzacions Pere Fontanals
Publicat el
16 de maig de 2019 a
les 10:05
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
L'Associació Contra el Càncer de Manresa exposarà una cinquantena de pintures
-
Cultura i Mitjans
El Bages reivindica la pedra seca com a inspiració per a l'arquitectura del futur
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós viu una tarda de folklore internacional amb el grup polonès Przygoda
-
Cultura i Mitjans
Una trentena de persones descobreix de nit els atractius del Poble Vell de Súria
-
Cultura i Mitjans
Quatre propostes de ball participatiu prendran part en l'Humus Mediterrani 2026 a Manresa
-
Cultura i Mitjans
La Fumera torna a Sallent del 9 al 14 de setembre amb sis dies de festa
