La Transéquia es professionalitza i incorpora novetats

Tindrà Sant Fruitós com a municipi amfitrió i el final de festa, amb botifarrada inclosa, es farà al Parc de l'Agulla

La Transéquia 2025 s'ha presentat aquest divendres al Parc de l'Agulla
La Transéquia 2025 s'ha presentat aquest divendres al Parc de l'Agulla | Pere Fontanals
Redacció
14 de febrer de 2025, 13:46
Actualitzat: 15 de febrer, 18:56h

La Transéquia 2025 es prepara per celebrar una nova edició d'aquest esdeveniment esportiu i solidari de referència a la Catalunya Central. Organitzada per la Fundació Aigües de Manresa - Junta de la Séquia, l'envergadura que ha agafat l'esdeveniment els ha portat a professionalitzar-ne la gestió a través de l'empresa Gesport. La Transéquia arriba enguany a la seva quaranta-unena edició amb la participació esperada de milers de persones amants de la natura, l'esport i l'oci a l'aire lliure. En l'edició passada, es va assolir un rècord de 4.032 participants. Enguany, la inscripció també es tancarà en els 4.000 participants.

Gesport, una empresa especialitzada en la gestió i organització d'esdeveniments esportius, s'incorpora enguany a l'equip del Parc de la Séquia, per a professionalitzar un acte que acull a molta gent, i que té força complexitat organitzativa.

Quatre modalitats per a tots els gustos

La Transéquia ofereix diverses modalitats per adaptar-se a les preferències de tots els participants. Es pot fer caminant, amb recorreguts de 24, 18 i 10 km des de Balsareny, Sallent i Santpedor respectivament. També en bicicleta, que compta amb quatre rutes, amb opcions per a ciclistes de tots els nivells. Es continua podent fer corrent, amb un únic circuit de 25 km. Finalment, també existeix la modalitat handbike, per a persones amb mobilitat reduïda, pionera a Catalunya des de 2015.

Compromís amb la solidaritat

La Transéquia no és només una cita esportiva, sinó també una acció solidària. L'euro solidari d'aquesta edició es destinarà a l'Associació de Familiars de Malalts d'Alzheimer del Bages, Berguedà, Moianès i Solsonès (AFABBS), que celebra el seu 25è aniversari. Els fons recaptats ajudaran a finançar teràpies i suport psicològic per a malalts i cuidadors.

Han mostrat el seu especial agraïment als organitzadors per escollir-los en el seu aniversari, i també perquè la Transéquia és un esdeveniment que genera emoció col·lectiva, i les emocions són una de les poques coses que l'Alzheimer no fa desaparèixer i que és probable que gran part dels malalts i cuidadors que tracta l'associació haguessin fet en un moment o altre de la seva vida.

Novetats destacades

Enguany la Transéquia aporta algunes novetats, com el municipi amfitrió, que serà Sant Fruitós de Bages, amb activitats de promoció turística i cultural al Parc de l'Agulla. El fi de festa es traslladarà al Parc de l'Agulla, amb la tradicional botifarrada que es trasllada a aquest espai per cloure l'esdeveniment amb una celebració memorable. Enguany no hi hauran inscripcions presencials, i les que es facin en línia es tancaran el dia 13 de març, o abans si s'arriba als 4.000 inscrits.

Sostenibilitat i valors

La Transéquia 2025 reafirma el seu compromís amb el medi ambient, utilitzant vaixella compostable i promovent el consum d'aigua de la xarxa. També es donaran els excedents de menjar a Càrites i al Banc d'Aliments.

Voluntaris

Com cada any, la Transéquia necessita molts voluntaris per poder funcionar. Qui vulgui fer-se'n pot fer-ho a través d'aquesta pàgina web.

Col·laboració d'empreses

Més de 80 empreses col·laboren enguany a la Transéquia, ja sigui oferint productes, serveis o descomptes i la majoria són de la comarca. Des de fa més d'una dècada, la Transéquia compta també amb el suport del BBVA com a patrocinador principal.

Inscripcions

Les inscripcions ja estan obertes al web oficial de la Transéquia i romandran disponibles fins al 13 de març. És important destacar que no es podran realitzar inscripcions presencials ni el mateix dia de l'esdeveniment. Actualment ja hi ha 1.500 inscripcions fetes i es tancaran el dia 13 de març o quan s'hagi arribat als 4.000 inscrits.

La recollida de les acreditacions es podrà fer el dia abans de l'esdeveniment, al Parc de l'Agulla, de 10h a 14h i de 16h a 19h. O el mateix dia a l'estació d'autobusos o a l'inici de la ruta escollida. 

Arxivat a