[municipals2023_m]
Marc Aloy, Mariona Homs i Ramon Fontdevila per part d'ERC i Mònica de Llorens, Josep Gili i Ferran Fernàndez per part de Junts han celebrat aquest dimecres a la tarda a la seu dels postconvergents, al passeig de la República, la primera sessió de treball entre les dues formacions per arribar a un acord de govern per a Manresa.
La delegació de Junts proposa que el seu cap de llista, Ramon Bacardit, sigui el número 2 del govern municipal, però amb àmplies competències. A banda de ser primer tinent d'alcalde, la proposta de Junts proposa que tingui la regidoria de Presidència -com en el govern actual-, i també la de Projectes estratègics. A banda, la proposta postconvergent també li atribueix les responsabilitats de gerència, els projectes interdepartamentals i internacionals, les relacions institucionals no pròpies de l'alcaldia, la comunicació i premsa, la promoció de la ciutat i un comissionat de la llengua catalana. Tot plegat, amb el suport de la figura del director de Presidència. Per a Marc Aloy li proposa l'alcaldia durant els 4 anys de mandat, amb el suport d'un Cap de gabinet i d'un Cap de protocol. Per a la resta de carteres, Junts proposa un repartiment de responsabilitats al 50%.
[intext1]
En la negociació, Junts posarà sobre la taula la necessitat de definir un model de ciutat i les prioritats per aconseguir "un govern sòlid, honest i transparent" que garanteixi "el bon desenvolupament dels projectes iniciats i compromesos", que "prioritzi les grans urgències que té la ciutat" i que iniciï una "nova etapa de canvi" com a resposta als resultats electorals "i a les demandes ciutadanes". En aquest sentit, les prioritats per assegurar el canvi a la ciutat han de centrar-se, segons Junts, en "l'activació econòmica, en l'atenció a les persones, la seguretat, el civisme, la millora de la via pública i el Centre històric".
L'equip de Bacardit també ha proposat "la fixació d'objectius per a l'avaluació de l'acord, la determinació dels grans projectes de govern, i els grans projectes de ciutat". En aquest darrer cas proposa la creació de comissions ciutadanes amb la participació de tots els grups polítics i agents implicats, seguint el model de la que existeix per a polítiques de seguretat.
[intext2]
Junts també proposa, en el marc d'aquest acord de governança, un canvi en la "política de comunicació del govern, de manera que cada regidoria tingui llibertat de comunicació pels temes de la seva competència".
Durant la negociació de l'acord, Junts també planteja la implantació de diverses propostes del seu programa electoral, com la Recepta Social Electrònica, per controlar la despesa dels usuaris de Drets Socials; l'Avinguda Central de Manresa, que ha de transformar carretera de Cardona i de Vic, entre altres vies; un increment de la plantilla policial, a més d'altres mesures per la seguretat i contra l'incivisme, a banda de fer un informe sobre el Museu del Barroc, entre d'altres propostes.
També proposa una comissió tècnica de govern i que els dos partits puguin tenir, com a màxim, fins a tres càrrecs de confiança.
La proposta d'acord de governabilitat es completarà amb els termes per elaborar el cartipàs a partir de les atribucions de l'alcaldia i de la tinença de Presidència. La distribució de competències, àrees de govern i regidories, serà tractat en la següent reunió en cas de prosperar la base d'aquesta proposta presentada per Junts.
[noticia]110049[/noticia]
[noticia]110038[/noticia]
[municipals2023]MUN08113[/municipals2023]
Bacardit es postula com a número 2 del govern de Manresa amb el control dels projectes estratègics
ERC i Junts celebren la primera sessió de treball entre les seves delegacions negociadores
ARA A PORTADA
-
Apareix el jove desaparegut al Santuari del Far: ha estat voltant sol més d'una setmana Marc Orts i Cussó
-
-
Docents per l'Habitatge denuncia que 10 infants del Bages afronten desnonaments imminents aquesta setmana Redacció
-
«Norma» de Bellini arribarà al Kursaal en una nova producció de la Fundació Òpera Catalunya Redacció
-
Publicat el
07 de juny de 2023 a
les 09:36
Actualitzat el
12 de març de 2024 a les
14:00
Et pot interessar
-
Política
La CUP inicia a Manresa la campanya Ara parla el País amb una enquesta popular
-
Política
Les Escodines acollirà el 12 de març la propera jornada de L'alcalde als barris
-
Política
El Bages i el Moianès concentren 84,6 milions als pressupostos: consulta les inversions
-
Política
Sant Vicenç de Castellet aprova la nova comissaria amb una inversió de 616.000 euros
-
Política
La consellera Núria Parlon visita Sant Joan de Vilatorrada per tractar qüestions de seguretat
-
Política
Sant Fruitós de Bages obre una votació popular per batejar quatre parcs de Pineda
