L'oposició fa pinya amb el govern de Manresa quant al debat del carril bici a la ciutat, però li retreu les formes que empra per executar qualsevol canvi a la ciutat. Aquesta és la conclusió que se'n pot desprendre de les declaracions dels portaveus dels grup de CiU i PP i del comunicat de premsa que ha emès la CUP.
Alexis Serra, portaveu de CiU, entén la molèstia dels comerciants per les formes amb que l'equip de govern ha portat a terme la implantació del carril bici, però recorda que CiU "sempre" ha votat a favor de les propostes per regular el trànsit de bicicletes i trobar-li un espai a la via pública. El debat sobre les bicicletes "està superat" segons Serra, si bé és cert que veu amb preocupació "la descoordinació" entre les regidories de Comerç, Participació i Via Pública a l'hora de fer acció conjunta. Segons el portaveu nacionalista, hauria sigut aconsellable que en cada un dels trams del carril bici "s'hagués negociat" amb les parts implicades. Per contra, el govern "tira pel cap dret com fa sempre", ha afegit, mentre que ha fet referència a les recents obres al Passeig en el sentit que potser s'haurien pogut aprofitar per cercar altres alternatives.
Xavier Javaloyes ha aprofitat per recordar que el grup municipal del PP ha impulsat "junt amb altres grups" propostes en favor del carril bici a Manresa i que, per tant, com a concepte, el troba correcte. Tot i així, Javaloyes lamenta que s'hagi perdut l'oportunitat, per part de l'equip de govern, de buscar consens i generar complicitats amb els representants del comerç de la ciutat.
Alexis Serra, portaveu de CiU, entén la molèstia dels comerciants per les formes amb que l'equip de govern ha portat a terme la implantació del carril bici, però recorda que CiU "sempre" ha votat a favor de les propostes per regular el trànsit de bicicletes i trobar-li un espai a la via pública. El debat sobre les bicicletes "està superat" segons Serra, si bé és cert que veu amb preocupació "la descoordinació" entre les regidories de Comerç, Participació i Via Pública a l'hora de fer acció conjunta. Segons el portaveu nacionalista, hauria sigut aconsellable que en cada un dels trams del carril bici "s'hagués negociat" amb les parts implicades. Per contra, el govern "tira pel cap dret com fa sempre", ha afegit, mentre que ha fet referència a les recents obres al Passeig en el sentit que potser s'haurien pogut aprofitar per cercar altres alternatives.
Xavier Javaloyes ha aprofitat per recordar que el grup municipal del PP ha impulsat "junt amb altres grups" propostes en favor del carril bici a Manresa i que, per tant, com a concepte, el troba correcte. Tot i així, Javaloyes lamenta que s'hagi perdut l'oportunitat, per part de l'equip de govern, de buscar consens i generar complicitats amb els representants del comerç de la ciutat.
Llegir també: UBIC, Cambra i PIMEC proposen les zones de vianants pel carril bici
La CUP, a través d'un comunicat de premsa, ha fet públic el seu recolzament a l'ajuntament en "el procés d'implantació del carril bici". La formació independentista ha manifestat el seu "suport al consistori, a l'hora que l'encoratja a mantenir-se ferm en aquesta aposta per la mobilitat". La CUP recorda que sempre ha apostat per una xarxa de carrils bici que travessi la ciutat. Aquest compromís ha quedat palès en la presentació de dues mocions on es demanava un impuls decidit a la mobilitat en bicicleta. Segons Jordi Masdeu, portaveu de la formació, el traçat que s'inaugurarà per la Llum només ha de ser l'embrió d'una xarxa més completa, que permeti l'ús de la bici com a mitjà de transport alternatiu al cotxe. Sobre les reticències, Masdeu recorda que també n'hi van haver a l'hora de fer per a vianants el darrer tram del Passeig o el carrer del Born "i ara ningú no dubta que la ciutat hi ha sortit guanyant".
Joan Vinyes no admet les queixes per falta d'informació
El regidor de Via Pública, Joan Vinyes, ha volgut deixar clar que respecte qui no estigui d'acord amb el carril bici o amb el seu traçat actual, però es mostra indignat que des de la UBIC, la Cambra i PIMEC es denunciï que no se'ls ha informat adequadament. Vinyes els recorda que fa aproximadament un mes van tenir una reunió amb els representants d'UBIC a la seva seu social junt a la regidora de Comerç, Mar Canet, per explicar les novetats de la implantació del carril bici en els seus trams més cèntrics. Segons el regidor, els comerciants "van mostrar la seva preocupació, van preguntar si feia falta", però "en cap moment" es van oposar a la implantació.
A banda, Vinyes ha volgut destacar que el carril bici és un projecte que contempla el PAM i que s'ha debatut àmpliament en els Consells Territorials. També s'ha treballat a nivell d'educació en el PEC i s'han recollit propostes del Consell d'Infants de Manresa. A més a més, Vinyes ha recordat que en la darrera reunió del Consell de Mobilitat on es va debatre en profunditat el projecte "no va venir" cap representant de la UBIC.
"Manresa en bici" defensa l'itinerari per la pacificació circulatòria de Manresa
Segons el col·lectiu "Manresa en bici", l'itinerari que l'Ajuntament està senyalitzant, que uneix el Congost amb el parc de l'Agulla a través del centre de Manresa, compleix dues funcions: d'una banda facilita l'ús lúdic de la bicicleta per dirigir als ciclistes cap al Parc de l'Agulla i el Congost; i de l'altra, facilita la circulació de mobilitat quotidiana pel centre de la ciutat.
El comunicat continua insistint que aquesta segona mobilitat és la més difícil d'entendre per a les persones que encara només veuen l'automòbil com l'únic mitjà per garantir l'accés al comerç i als serveis. Segons l'entitat, els trams del carril bici pel centre de Manresa són els que han de ser més respectuosos amb els vianants, perquè és on hi ha més concentració de persones, encara que suposi l'eliminació de places d'aparcament.
"Manresa en Bici" ha recordat que segons l'estudi que es va fer el 2003 del Pla de Mobilitat, a Manresa es feien diàriament 210.000 viatges amb cotxe particular. La confrontació de dades demostra la ridiculesa de les 70 places d'aparcament, "que quasi mai es poden fer servir", contra aquests 210.000 viatges que busquen aparcament on sigui. "I, mentrestant, la major part dels 75.000 manresans tenen a casa seva una bicicleta morta de riure".
El fet més sorprenent, continuen, no és la senyalització d'un carril bici sinó el fet d'haver trigat fins el 2010 per tenir-ne un amb continuïtat, mentre que en la resta de ciutats semblants del nostre entorn el carril bici ja no és notícia. L'itinerari que s'està senyalitzant és un bon pas endavant però "no es cap luxe", té trams molt còmodes per als ciclistes i d'altres que no ho són tant.
Finalment, des de "Manresa en Bici", entenen les dificultats de comprensió d'aquests comerciants en el fet que imaginen que deu aparcaments "faciliten l'accés al seu negoci", però en cap cas es pot considerar d'aquesta manera.
Joan Vinyes no admet les queixes per falta d'informació
El regidor de Via Pública, Joan Vinyes, ha volgut deixar clar que respecte qui no estigui d'acord amb el carril bici o amb el seu traçat actual, però es mostra indignat que des de la UBIC, la Cambra i PIMEC es denunciï que no se'ls ha informat adequadament. Vinyes els recorda que fa aproximadament un mes van tenir una reunió amb els representants d'UBIC a la seva seu social junt a la regidora de Comerç, Mar Canet, per explicar les novetats de la implantació del carril bici en els seus trams més cèntrics. Segons el regidor, els comerciants "van mostrar la seva preocupació, van preguntar si feia falta", però "en cap moment" es van oposar a la implantació.
A banda, Vinyes ha volgut destacar que el carril bici és un projecte que contempla el PAM i que s'ha debatut àmpliament en els Consells Territorials. També s'ha treballat a nivell d'educació en el PEC i s'han recollit propostes del Consell d'Infants de Manresa. A més a més, Vinyes ha recordat que en la darrera reunió del Consell de Mobilitat on es va debatre en profunditat el projecte "no va venir" cap representant de la UBIC.
"Manresa en bici" defensa l'itinerari per la pacificació circulatòria de Manresa
Segons el col·lectiu "Manresa en bici", l'itinerari que l'Ajuntament està senyalitzant, que uneix el Congost amb el parc de l'Agulla a través del centre de Manresa, compleix dues funcions: d'una banda facilita l'ús lúdic de la bicicleta per dirigir als ciclistes cap al Parc de l'Agulla i el Congost; i de l'altra, facilita la circulació de mobilitat quotidiana pel centre de la ciutat.
El comunicat continua insistint que aquesta segona mobilitat és la més difícil d'entendre per a les persones que encara només veuen l'automòbil com l'únic mitjà per garantir l'accés al comerç i als serveis. Segons l'entitat, els trams del carril bici pel centre de Manresa són els que han de ser més respectuosos amb els vianants, perquè és on hi ha més concentració de persones, encara que suposi l'eliminació de places d'aparcament.
"Manresa en Bici" ha recordat que segons l'estudi que es va fer el 2003 del Pla de Mobilitat, a Manresa es feien diàriament 210.000 viatges amb cotxe particular. La confrontació de dades demostra la ridiculesa de les 70 places d'aparcament, "que quasi mai es poden fer servir", contra aquests 210.000 viatges que busquen aparcament on sigui. "I, mentrestant, la major part dels 75.000 manresans tenen a casa seva una bicicleta morta de riure".
El fet més sorprenent, continuen, no és la senyalització d'un carril bici sinó el fet d'haver trigat fins el 2010 per tenir-ne un amb continuïtat, mentre que en la resta de ciutats semblants del nostre entorn el carril bici ja no és notícia. L'itinerari que s'està senyalitzant és un bon pas endavant però "no es cap luxe", té trams molt còmodes per als ciclistes i d'altres que no ho són tant.
Finalment, des de "Manresa en Bici", entenen les dificultats de comprensió d'aquests comerciants en el fet que imaginen que deu aparcaments "faciliten l'accés al seu negoci", però en cap cas es pot considerar d'aquesta manera.