L'acte, que va aplegar un gran nombre de persones, majoritàriament dones, moltes d'elles protagonistes d'un projecte feminista que va sacsejar intensament una societat civil que s'havia fonamentat quasi exclusivament en el predomini de l'home sobre la dona, que es podia constatar en gairebé tots els aspectes, tan socials com laborals i culturals d'aquells anys.
Des de la taula van intervenir en la presentació Conxa Comas, regidora pel PSUC en el primer ajuntament democràtic, Dolors Calvet, coordinadora del moviment feminista en el si del PSUC, Montserrat Margarit, impulsora i primera presidenta de l'Associació de Dones del Bages i Núria Sensat, regidora de la dona, en l'Ajuntament de Manresa, totes ells amb una destacada voluntat feminista.
Les diferents intervencions van remarcar la transcendència d'aquell moviment, els importants canvis culturals i legals que va comportar, així com la gran quantitat de dones, de totes les edats i condicions, que va arribar a aglutinar. També es va fer palesa la necessitat, encara, de continuar la lluita feminista, ja que avui, malgrat tot, no s'ha assolit, ni de bon tros, la major part de les reivindicacions què, ja en aquells anys, es van arribar a demanar.
Es va fer, igualment, un repàs històric de la lluita feminista al Bages, començant per esmentar la gran lluita de les treballadores de la Fàbrica Nova, en la primera meitat del segle passat, i l'inici del moviment, en la nostra ciutat, l'any 1975, encara en ple franquisme. Un moviment, l'Associació de Dones del Bages, que aconseguiria aplegar més de 300 dones i quina reivindicació més important assolida va ser la del Servei de Planificació Familiar, aprovada per l'ajuntament manresà l'any 1981.
L'acte va servir, també, per que la setantena de persones assistents a la xerrada, podessin retrobar-se, després de força anys, i recordar la transcendència d'aquell moviment i el que va comportar.
ARA A PORTADA
Publicat el
14 d’abril de 2011 a
les 22:26
Et pot interessar
-
Política
Manresa acollirà per Sant Jordi una mobilització per defensar el català al carrer
-
Política
Cal Gravat acollirà la propera jornada de l'Alcalde als Barris
-
Política
30 minuts per pis: la «foto» preventiva de 70 pisos a l'entorn de la nova seu de la Generalitat a Manresa
-
Política
El dilema del Nou Congost: rehabilitació impossible o pavelló nou?
-
Política
La primera fase d'obres de la Fàbrica Nova de Manresa acabarà a l'abril
-
Política
Aliança Catalana aposta per una especuladora immobiliària com a cap de llista de Manresa
