El dimarts 18 d'abril s'inaugurarà a l'Espai Plana de l'Om una exposició sobre la figura de Lluís Domènech i Montaner, un dels pares del text final de Les Bases de Manresa. Sota el títol Domènech i les Bases de Manresa. A la recerca de la Constitució Catalana perduda, l'exposició pretén precisament posar en valor la seva figura en l'articulat final del text.
L'exposició està produïda pel Centre d'Estudis Lluís Domènech i Montaner i comissariada per Carles Sàiz, Gemma Martí i Sergi Alcalde. Anirà acompanyada, a més, d'una xerrada inaugural, a les 8 del vespre (a càrrec del mateix Sàiz), i també d'un catàleg de més de 100 pàgines, editat pel mateix Centre d'Estudis, on s'amplien tots els continguts que s'explicaran a la conferència inaugural.
Domènech i les Bases de Manresa. A la recerca de la Constitució Catalana perduda s'emmarca dins els actes commemoratius de la celebració, enguany, dels 125 anys de les Bases de Manresa i és, de fet, el primer acte programat. La celebració es va inaugurar tot just ara fa uns dies amb un acte institucional que va comptar amb la presència del President de la Generalitat, Carles Puigdemont, la Presidenta del Parlament, Carme Forcadell, l'alcalde de la ciutat, Valentí Junyent, i altres personalitats del món de la política, la cultura i la societat catalanes.
La mostra es podrà veure des del 18 fins al 30 d'abril, i després es convertirà en itinerant. Del 2 al 30 de maig viatjarà als Pavellons Güell de Barcelona; del 5 al 30 de juny restarà a la sala d'exposicions del Centre de Lectura de Reus i del 7 al 17 de setembre a la Sala Capmany de Canet de Mar.
Un any d'actes
La commemoració dels 125 anys de les Bases de Manresa preveuen tot un any d'actes que pretenen acostar i donar a conèixer el llegat d'aquesta efemèride. D'entre els actes previstos, hi haurà exposicions, conferències, seminaris i concerts repartits no només per Manresa, sinó també per tota Catalunya, que conclouran el mes de març del 2018, moment en què tindrà lloc un acte solemne de clausura de la commemoració.
El 18 d'abril s'estrenarà una exposició sobre Domènech i Montaner a la Plana de l'Om
La mostra, oberta fins al 30 d'abril, pretén reivindicar la seva figura com un dels pares de la primera assemblea catalanista que va donar lloc a les Bases de Manresa
ARA A PORTADA
-
Boicot al Nou Congost: les penyes del Baxi Manresa demanen suspendre el partit amb el Hapoel pel genocidi a Gaza Pere Fontanals
-
El Baxi Manresa deixa en mans del CSD i de l'EuroCup la decisió sobre el partit contra el Hapoel Jerusalem Pere Fontanals
-
La Torre dels Comtals passa a mans públiques per salvar el patrimoni mil·lenari de Manresa Pere Fontanals
-
L'esport femení brilla a Manresa en una Nit de l'Esportista que premia 26 referents locals Pere Fontanals
-
Sallent descarta danys estructurals a l'edifici esfondrat, però els veïns no hi podran tornar de moment Redacció
Publicat el 06 d’abril de 2017 a les 15:44
Actualitzat el 06 d’abril de 2017 a les 15:46
Et pot interessar
-
Societat Nou pas de vianants elevat al polígon CasaNova de Sant Fruitós
-
Societat Montserrat perd Sebastià Bardolet, l'abat de la successió difícil de Cassià Just
-
Societat Treballs de manteniment en un tram camí dels Casals, al Poal, a partir de dimarts
-
Societat L'Ajuntament de Manresa homenatja Manuela Diaz Solà pel seu centenari
-
Societat L'Escola de Salut de Sant Fruitós reprèn al setembre les activitats per a un envelliment actiu
-
Societat Més de 3.000 infants i joves han participat en el programa d'activitats d'estiu de l'Ajuntament de Manresa