Falten 3 dies perquè s'acabin les reserves de sang del grup A-; 5 perquè s'exhaureixin les dels grups O+ i O-, i 6 perquè s'esgoti la dels B- i AB-. Amb la voluntat de no trobar-se en "números vermells", el Banc de Sang i Teixits, amb la seva furgoneta ambulant, es traslladarà en diversos punts del territori per aconseguir un major nombre de donants.
A Manresa hi seran tant dissabte, 2 de desembre, com diumenge dia 3. En el primer cas la furgoneta se situarà al pati del Kursaal i estarà oberta de deu del matí a dues del migdia i de set de la tarda a nou del vespre. Diumenge estarà ubicada a Crist Rei i obrirà de deu del matí a dues del migdia.
Pel que fa a la resta de la comarca del Bages, el dilluns dia 4 seran a l'Escola Patrocini de Cardona (de tres de la tarda a vuit del vespre); el dimarts 12 a l'Escola Joviat (de nou del matí a vuit del vespre), i el dijous 28 a Cal Tutó, Avinyó (de cinc de la tarda a dos quarts de nou del vespre). En el cas del Moianès, el furgó del Banc de Sang aterrarà a l'escola Sesmon de Santa Maria d'Oló el dilluns 4, de tres de la tarda a vuit del vespre.
Qui pot donar sang?
Poden donar sang totes aquelles persones que tinguin entre 18 i 70 anys que pesin més de 50 quilos i es trobin bé de salut. Les dones poden donar sang un màxim de tres vegades l'any i els homes, de quatre. S'ha de tenir en compte que entre donació i donació han de passar un mínim de dos mesos.
També és vàlida la sang d'aquelles persones que vagin patir hepatitis quan tenien menys de 12 anys; aquelles que tinguin el colesterol alt, i aquelles que hagin pres algun dels medicaments considerats freqüents (antiinflamatoris) o es preguin anticonceptius per via oral.
ARA A PORTADA
-
-
Esports La Grada d'Animació crea una plataforma per compartir cotxe als desplaçaments del Kids&Us Manresa Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Els Gegants de Viserta de Monistrol participen a la Postal de Gegants de Les Santes de Mataró Pere Fontanals
-
Societat El bus del Centre Històric de Manresa es consolida ràpid amb més de 80 viatgers diaris Pere Fontanals
Publicat el
27 de novembre de 2017 a
les 11:37
Actualitzat el
27 de novembre de 2017 a les
15:49
Et pot interessar
-
Societat
Centenars de persones reten homenatge a Pau Simon Garcia al Monument a la Mineria de Súria
-
Societat
Els projectes juvenils del CAE refermen el seu paper d'acompanyament a infants i adolescents
-
Societat
Tallaran tres setmanes el carrer Dibuixant Joan Vilanova per renovar el clavegueram
-
Societat
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Societat
La plaça de la Creu tindrà afectacions de trànsit per unes obres en un pas de vianants
-
Societat
Les obres al carrer Barreres obligaran a modificar els accessos al Centre Històric
