La vacuna contra la meningitis B és de pagament i va faltar-ne a les farmàcies durant mesos

Les dosis de Bexero van començar a estar disponibles a l'estat espanyol fa poc més d'una setmana, després de mesos de problemes de subministrament

Publicat el 31 de març de 2017 a les 15:30
La vacuna de la meningitis B no consta dins el calendari d'aquelles cobertes per la sanitat pública, o sigui, que és de pagament integral. Els casos de meningitis produïts pels serotipus B són els més freqüents, amb diferència, entre els que es donen al nostre entorn. Malgrat que les anàlisis de laboratori destinades a confirmar el microorganisme causant de la malaltia de la nena de 9 anys que ha mort aquesta matinada de divendres a Manresa i el grup al qual pertany encara es troben en curs, la clínica i l'evolució presentada per la malalta fa sospitar al Departament de Salut que té un origen bacterià, probablement meningococ.

La vacuna contra la meningitis B va tornar a estar disponible des del passat dijous, 23 de març, a les farmàcies, després de mesos de problemes de subministrament. En total es van posaran a la venda 230.000 dosis de Bexero, l'única vacuna autoritzada a l'Estat contra aquesta malaltia.

El passat gener, el Ministeri de Sanitat, a través de l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris, va informar de problemes en el subministrament de la citada vacuna, després que el laboratori que la comercialitzava comuniqués incidències en la fabricació de dots lots. Tot i això, ha estat garantida en els centres de salut per als casos de risc.

La vacuna de la meningitis B no consta dins el calendari d'aquelles cobertes per la sanitat pública, si bé molts pares opten posar-la als seus fills per recomanació mèdica.