L'Ajuntament de Manresa ha participat en la reunió de ciutats amigues de la gent gran que es va celebrar aquest dilluns a Madrid, en motiu de l'acord entre l'Organització Mundial de la Salut (OMS) i l'IMSERSO pel seguiment del projecte a l'estat espanyol.
L'OMS va acceptar la candidatura de Manresa com a ciutat amiga de la gent gran el passat mes de setembre de 2011. Per aquest motiu s'està treballant per a tenir un diagnòstic de ciutat i un pla d'actuació per aplicar durant el trienni 2014-16.
En aquesta reunió, l'Ajuntament de Manresa va compartir el seu projecte amb la resta de ciutats de l'estat espanyol i -juntament amb Barcelona, Bilbao, Los Santos de Maimona, Sant Sebastià i Saragossa- va explicar la seva experiència de treball al municipi amb la gent gran i les accions de foment de l'envelliment actiu que desenvolupa.
Xarxa de ciutats amigues de la gent gran
La xarxa de ciutats amigues de la gent gran va néixer l'any 2006, quan l'OMS va reunir a 33 ciutats de 22 països, amb l'objectiu de preparar-se per a l'envelliment de la població. Establint un marc per avaluar l'adaptació de les ciutats a les necessitats de les persones grans, mitjançant la participació activa d'aquestes.
El projecte s'orienta a determinar els principals elements de l'entor n urbà que faciliten un envelliment actiu i saludable, amb la convicció de que les ciutats han d'adaptar el seu entorn i els seus serveis perquè la gent gran visqui amb seguretat, mantinguin la seva salut i participin en la vida de la ciutat.
Manresa treballa per integrar-se el setembre del 2013
Durant els darrers mesos, Manresa ha començat a definir la futura integració a la xarxa de ciutats amigues de la gent gran, amb la previsió que pugui fer-se efectiva el proper setembre del 2013, per convertir-se en la 8ena. ciutat de l'estat que en forma part.
En el moment actual, s'està efectuant l'etapa de planificació prèvia a l´ingrés, que significa definir un diagnòstic del municipi i elaborar un pla de treball triennal. Per això, s'ha obert el debat al voltant de qüestions relacionades amb la comun icació i la informació, els edificis i espais públics, l'habitatge, el civisme i l'ocupació, els serveis socials i la salut, el transport, la mobilitat, el teixit associatiu i la inclusió social, entre d'altres, amb la participació de gent gran, professionals i institucions del sector.
Posteriorment, durant els propers anys s'aniran desplegant les accions acordades dins d'un procés de millora continuada.
Manresa exposa el seu projecte de ciutat amiga de la gent gran
Ha començat a definir la futura integració a la xarxa de ciutats amigues de la gent gran amb la previsió que pugui fer-se efectiva el setembre del 2013
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de juny de 2012 a les 15:40
Et pot interessar
-
Societat El programa USènior d'UManresa obre el curs animant a fer servir les matemàtiques per entendre el món
-
Societat La Fira Mediterrània alterarà el trànsit al centre de Manresa
-
Societat El BusCat visita Sant Fruitós i destaca el Nexe Espai Jove com a referent en emancipació juvenil
-
Societat Professionals de l'ICS Catalunya Central, reconeguts en els prestigiosos Premis Barea
-
Societat Sant Fruitós apropa el patrimoni a la gent gran amb tallers de memòria i objectes antics
-
Societat Sant Joan homenatja 60 veïns i omple Cal Gallifa en la Setmana de la Gent Gran