El Consell Comarcal del Bages ha aprovat una moció en què sol·licita a la Generalitat que garanteixi beques-menjador a tots els infants en situació de vulnerabilitat. Arran dels canvis que el govern català va aprovar fa dos cursos, les beques han quedat reduïdes a dos supòsits: el 100% del preu del menjador o el 50%, una situació que fa que moltes famílies no puguin cobrir la diferència de preu restant i que hagin de compactar la beca per deixar només alguns dies els infants a dinar a l'escola.
La moció aprovada inclou, entre d'altres, augmentar el llindar de la renda de la unitat familiar d'acord amb el resultat global d'ajuts adjudicats i ajuts denegats en cursos anteriors. En el cas del Bages, aquest curs s'han donat 1.843 beques i s'han denegat 592 sol·licituds.
També es demana crear nous tipus d'ajuts que puguin ajustar-se a percentatges d'entre el 40% i el 100% del preu total del menjador, per adaptar-lo a la situació econòmica real de cada família. Aquest curs, les beques aprovades al Bages són: 1.420 del 50% i només 113 del 100% (un 8%). Per evitar que les famílies que només accedeixen a la meitat del preu del menjador hagin de renunciar a la beca se'ls ofereix la possibilitat de compactar l'ajut. De les 1.420 beques del 50% concedides, 1.192 han sol·licitat la compactació, és a dir, un 84%. Amb aquesta opció, els alumnes dinen a l'escola gratuïtament entre 2 i 3 dies per setmana però no es garanteix un àpat diari a alumnes que el necessiten. En alguns municipis, els propis Ajuntaments fan aportacions per subvencionar el preu restant del menjador a aquelles famílies que més ho necessiten.
El Consell Comarcal del Bages considera que la modificació del sistema ha provocat que es donin més beques però de menys qualitat i que no es garanteix que els nens puguin menjar de forma adequada. Per a la consellera comarcal d'Educació, Èlia Tortolero, "és una prioritat garantir almenys un àpat diari a tots els infants que viuen una situació de vulnerabilitat. Des del Consell exigim a la Generalitat que prengui mesures en aquest àmbit"
El document aprovat també demana homogeneïtzar els criteris i indicadors utilitzats pels Serveis Socials a totes les comarques, ja que actualment es produeixen diferències importants en l'atorgament de beques entre comarques de característiques socioeconòmiques similars, la qual cosa fa pensar que alguns territoris no apliquen els criteris marcats per la Generalitat amb la mateixa cura que es fa, per exemple, des del Bages. Per exemple, l'Anoia ha aprovat més d'un 50% de les beques amb l'ajut total del 100% del preu menjador; el Baix Llobregat, un 41%; Osona, un 31%.
El Consell del Bages, d'altra banda, sol·licita que per a la tramitació de les sol·licituds d'ajuts de menjador per al curs 2016-2017, tots els Consells Comarcals disposin d'una eina de gestió comuna per al tractament dels ajuts, que agilitzi el procés de la sol·licitud, de la gestió d'informació, d'atorgament i de traspàs de les dades entre administracions. L'ens bagenc participa en un grup de treball que fa periòdicament reunions de valoració per informar i tractar totes les incidències que es produeixen en el sistema d'atorgament de beques i proposar les millores necessàries.
Només un 8% de les beques atorgades al Bages cobreixen el preu total del menjador
Societat
Fins al 84% de les famílies que reben una beca menjador del 50% han de compactar l'ajut
ARA A PORTADA
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
-
Successos Tallen el carrer Vilanova de Manresa mentre es valora el risc d'esfondrament d'un edifici Pere Fontanals
-
-
Política Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa Pere Fontanals
-
Política Els alcaldes de Sant Fruitós i Sant Vicenç alliçonen Manresa sobre seguretat Pere Fontanals
Publicat el
27 de gener de 2016 a
les 09:28
Actualitzat el
27 de gener de 2016 a les
09:34
Et pot interessar
-
Societat
Els casals infantils del CAE i La Xarranca tanquen l'estiu amb 562 participacions al Bages
-
Societat
L'AFABBS programa diversos actes al Bages amb motiu del Dia Mundial de l'Alzheimer
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa inicia l'arranjament d'una quinzena de camins rurals
-
Societat
Obres de fibra òptica a la Muralla del Carme i l'entorn de l'Uniplant Garden a partir de dilluns
-
Societat
Sant Fruitós impulsa una nova oferta de formació per a adults
-
Societat
La Fira d'Artistes i Artesans provocarà afectacions de trànsit aquest dissabte al Passeig
