L'exposició itinerant Quan les cases feien olor de vi, de memòria històrica de la vinya i el vi al Bages i al Moianès es pot veure fins l'11 de març a la Biblioteca Pare Ignasi Casanovas de Santpedor. L'exposició és el resultat del projecte Cep, tina, vi, i dona a conèixer la feina de recerca feta els darrers dos anys per posar en valor la tradició vitivinícola de la comarca a partir de la cerca de documentació i les entrevistes fetes a persones relacionades amb el món de la vinya de la comarca. L'exposició mostra al visitant diferents elements de la cultura popular i de patrimoni, des de tines encara presents a les llars, fins a les paraules pròpies del territori.
El dimecres 2 de març es farà la presentació de l'exposició de la mà de la tècnica de turisme i patrimoni de l'Ajuntament de Santpedor i també comissària de l'exposició, Mireia Vila. L'exposició és el resultat del projecte Cep, tina, vi, impulsat pel Consell Comarcal del Bages, el Consell Regulador de la Denominació d'Origen Pla de Bages i el Centre d'Estudis del Bages, amb la participació de 28 municipis, entre els quals Santpedor. El projecte compta amb el suport de la Diputació de Barcelona.
[h3]Recuperació històrica[/h3]
El projecte Cep, tina i vi: Recuperem la memòria de la vinya i el vi, que va començar l'any 2019, té l'objectiu de recollir testimonis que permetin recuperar, conservar i difondre el coneixement sobre els treballs tradicionals de la producció vitivinícola al Bages abans de la modernització i de la industrialització: feines i procediments, eines i instal·lacions, varietats de plantes, tradicions culturals lligades als treballs del camp, etc.
Gràcies al treball fet fins ara s'han pogut portar a terme 60 entrevistes a persones d'arreu del Bages i Moianès que han permès la creació d'un corpus de coneixement que es veu expressat en les diferents plataformes de difusió del projecte dins de l'àmbit digital. El projecte compta amb una web i perfils de xarxes socials que han permès difondre els materials recollits fins al moment.
Gran part de la feina de recerca es troba plasmada en l'exposició itinerant Quan les cases feien olor de vi. Aquesta exposició ha fet parada a diferents municipis que formen part del projecte i es pretén que ho segueixi fent amb l'objectiu de motivar la participació tant de les persones que havien viscut en primera persona la vida al voltant de la vinya tal com era abans de la mecanització, com també de les noves generacions. Aquesta exposició itinerant ha de servir per conèixer i reviure un passat no tan llunyà i que ajuda a entendre el paisatge i la manera de viure que tenim avui al Bages per tal de difondre'l a la ciutadania i transmetre'l a les generacions futures com a patrimoni compartit.
Santpedor acull a la biblioteca l'exposició itinerant «Quan les cases feien olor de vi»
Societat
El dimecres 2 de març es farà la presentació de l'exposició de la mà de la tècnica de turisme i patrimoni de l'Ajuntament i també comissària de l'exposició, Mireia Vila
ARA A PORTADA
-
Societat La Fundació del Convent de Santa Clara envia a Ucraïna el seu 48è corredor humanitari Pere Fontanals
-
Societat La C-55 estrena el desdoblament entre el Castell de Castellbell i el túnel de Boguñà Pere Fontanals
-
-
Societat Refugiada després de patir violència masclista a Rússia: «M'imagino el meu futur a Catalunya» ACN
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
Publicat el
23 de febrer de 2022 a
les 18:40
Actualitzat el
23 de febrer de 2022 a les
18:47
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós reclama una solució al canvi de sentit de la carretera de Santpedor de Manresa
-
Societat
Treballs de pavimentació a la BP-4313 entre Balsareny i Súria de dimarts a dijous
-
Societat
Manresa tallarà el trànsit al carrer de Sant Fruitós aquest dilluns per obres a la xarxa elèctrica
-
Societat
Manresa debat com adaptar les ciutats a les pluges intenses en la Jornada Tècnica de l'Aigua
-
Societat
La 16a Jornada de Demències del Bages aplega vora 90 persones a l'Hospital Sant Andreu
-
Societat
Tres camins rurals costeruts de Manresa es pavimentaran amb formigó rentat a l'àcid
