Aquest dijous, 21 de maig, a les 8 del vespre, a l'Auditori Plana de l'Om, la Dra. Carme Muñoz impartirà una conferència sobre 'L'edat: un factor a tenir en compte en l'aprenentatge dels idiomes'. Aquesta xerrada s'emmarca en el 8è Cicle de Xerrades per a Pares i Mares que organitza l'Ajuntament de Manresa amb el suport de la Fampa.
La Dra. Muñoz és catedràtica del Departament de Filologia Anglesa i Alemanya de la Universitat de Barcelona, fundadora i directora del Grup de Recerca en Aprenentatge de Llengües. Com a tal és autora de publicacions de referència basades en un ampli currículum investigador sobre l'adquisició de segones llengües i ha estat la investigadora principal del projecte 'Edat, input i aptitud com a predictors de la competència en anglès com a llengua estrangera'.
Si des dels anys 1960 es va anar imposant la idea que hi ha un període crític per a l'aprenentatge de segones llengües que s'acaba amb la pubertat, la recerca actual qüestiona cada cop més aquesta visió i insisteix en una explicació multifactorial en la qual l'edat és només un dels factors implicats.
El context d'aprenentatge (formal o informal, fins a la immersió), les metodologies utilitzades, l'orientació de l'aprenent i el seu compromís amb el procés juguen papers centrals en l'adquisició d'una llengua. En concret, les últimes investigacions de l'equip de la Dra. Muñoz posen l'èmfasi en la quantitat i qualitat de l'input, que podrien tenir més influència que l'edat en l'assoliment de l'objectiu. Els resultats suggereixen que un inici primerenc de la instrucció en anglès no es traduiria en beneficis a llarg termini associats a un aprenentatge implícit més alt. En canvi, les característiques de l'input sí que s'associen significativament a diferents dimensions del rendiment lingüístic.
La Dra. Muñoz és catedràtica del Departament de Filologia Anglesa i Alemanya de la Universitat de Barcelona, fundadora i directora del Grup de Recerca en Aprenentatge de Llengües. Com a tal és autora de publicacions de referència basades en un ampli currículum investigador sobre l'adquisició de segones llengües i ha estat la investigadora principal del projecte 'Edat, input i aptitud com a predictors de la competència en anglès com a llengua estrangera'.
Si des dels anys 1960 es va anar imposant la idea que hi ha un període crític per a l'aprenentatge de segones llengües que s'acaba amb la pubertat, la recerca actual qüestiona cada cop més aquesta visió i insisteix en una explicació multifactorial en la qual l'edat és només un dels factors implicats.
El context d'aprenentatge (formal o informal, fins a la immersió), les metodologies utilitzades, l'orientació de l'aprenent i el seu compromís amb el procés juguen papers centrals en l'adquisició d'una llengua. En concret, les últimes investigacions de l'equip de la Dra. Muñoz posen l'èmfasi en la quantitat i qualitat de l'input, que podrien tenir més influència que l'edat en l'assoliment de l'objectiu. Els resultats suggereixen que un inici primerenc de la instrucció en anglès no es traduiria en beneficis a llarg termini associats a un aprenentatge implícit més alt. En canvi, les característiques de l'input sí que s'associen significativament a diferents dimensions del rendiment lingüístic.