«No són sugar daddy, són proxenetes»: el crit d'alerta de les influencers a les joves per aquests missatges

Milers de persones, especialment noies, reben constantment propostes amb caràcter sexual o de mantenir una relació a canvi de grans quantitats de diners: pot suposar una estofa o obrir la porta a la prostitució

Els sugar baby i sugar daddy tenen presència a les xarxes
Els sugar baby i sugar daddy tenen presència a les xarxes | TikTok | Europa Press
24 d'octubre de 2024, 10:19
Actualitzat: 10:19h

Milers de joves amb certa activitat a les xarxes socials han rebut algun missatge similar: "Hola preciosa, busques un sugar daddy?". Preciosa, guapa, reina. Busques, necessites, t'interessaria, deixa'm que t'ajudi... Desenes de símils amb un mateix objectiu: oferir milers d'euros o dòlars per certes activitats com "respondre missatges", "estar pendent d'un home" o "fer certes necessitats amb ell que no impliquen molt esforç". Tot plegat és una de les urpes més perilloses del sistema de prostitució que s'estén pels universos digitals. En aquest context, diverses influencers segueixen aixecant la veu a les xarxes, a través dels seus comptes, per alertar les dones -especialment les més joves i les menors- de com és d'urgent abordar aquest problema. Entre estafadors i pertorbats sexuals, el més amenaçador és la xarxa al voltant de la prostitució en la qual es pot caure molt a poc a poc.

Una de les divulgadores amb un discurs més contundent és la creadora de contingut i presentadora del pòdcast Keep it Cutre, Albanta San Román. En una publicació al seu compte d'Instagram, ha recordat com, cada setmana, rep missatges similars d'aquestes característiques. No és una cosa puntual ni tan sols és anecdòtic. És un sistema perpetuat i enquistat a les xarxes que afecta moltíssimes dones. "Parlar-ne i anomenar les coses pel seu nom és important: no són suggar daddies, són proxenetes. I aquests missatges arriben, cada dia, a milions de dones i nenes; per això posar el focus aquí i conscienciar sobre això no només és urgent sinó vital", ha deixat clar San Román.

Apareixen a totes les xarxes i plataformes: des d'X, Facebook o Instagram passant per TikTok i fins i tot per Discord. Milers de dones mostren missatges, expressen el seu fàstic i la repulsa per haver rebut aquestes interpel·lacions directes, tractant-les com nenes petites o, directament, com trossos de carn. San Román recorda que és "molt fàcil" caure en aquesta mena de paranys, perquè s'aprofiten de la vulnerabilitat de les dones: sigui per qüestions econòmiques o per ser d'edats més joves. "No te n'adones i vas travessant línies vermelles", incideix, especialment en el fet que cap dona vol situacions sexuals d'abusos "des del primer dia".

Aquesta mena de missatges també afecten homes, especialment del col·lectiu LGTBIQ+. Diversos programes i mitjans d'arreu del món han exposat missatges i han donat veu a víctimes d'aquesta mena de continguts, entre estafes i propostes de prostitució. El fet, però, com recorda la creadora de contingut, se segueix repetint. Una vegada i una altra, sense que les principals multinacionals tecnològiques aconsegueixin frenar-ho. És un problema constant, denunciat per molts mitjans, que encara no ha finalitzat.

Arxivat a