Després de quatre anys d’aturada professional, Justin Bieber ha publicat el seu setè disc, que duu el nom de Swag (en català “botí”, però també “rotlle, estil”). El cantant, que és aquests dies a Mallorca amb la seva dona, Hailey Bieber, va anunciar-ho ahir amb un degoteig de cartells publicitaris arreu del món, on se'l veu assegut en un sofà, amb el tors al descobert i el seu fill sobre el cap.
La campanya va aparèixer primerament a Reykjavík –se sap que a l’abril va estar-hi acabant d'enregistrar el conjunt– també a la zona de West Hollywood, a Los Àngeles, i després a les pantalles de Times Square, a Nova York, aquest cop amb l’afegit de l’índex dels títols de les cançons. A les seves xarxes socials, el canadenc ha anat publicant i republicant les fotos i vídeos de les tanques, mes sense cap caption ni sentència explícita. El disc va llençar-se tan sols unes hores després i el hashtag #SWAGOUTNOW és, avui divendres, tendència mundial a X.
Des de Justice, el març de 2021, Bieber pràcticament no té música nova. No a banda, com a mínim, de les col·laboracions amb els rapers Don Toliver, de Texas, i Future, d'Atlanta; els cantants nigerians Tems i Omah Lay, la californiana Kehlani i una balada amb SZA, de fa un parell d’anys. Els seus darrers grans hits són dos, de Justice: Peaches i Ghost, cadascun amb gairebé 2.000 milions de reproduccions a Spotify.
El canadenc presenta aquest àlbum amb la discogràfica Def Jam Records, d’Universal, amb la que té signats tres projectes més. El disc surt, per a sorpresa de tothom, després que l’any 2022, el músic hagués de cancel·lar bona part de la seva gira —82 concerts dels 131 prevists— a causa de la síndrome de Ramsay Hunt, un trastorn neurològic que va paralitzar-li la cara. A principis de 2023, va col·locar al mercat el seu catàleg musical sencer per 200 milions de dòlars.
Aleshores Bieber no va poder retornar a la promotora l’avançament que li havia fet –24 milions de dòlars– i va haver de demanar-los al seu antic manager, Scooter Braun, qui després va fer-li una auditoria, exigint al cantant quasi nou milions de dòlars més. Aquest fet, sumat al que Hailey Bieber va vendre el mes passat la seva marca de cosmètica, Rhode, per mil milions de dòlars –de la qual Braun també n’era un dels principals inversors–, fa pensar que la tornada de Bieber a la indústria musical podria tenir un rerefons econòmic.