I si el problema no és només TikTok? Brussel·les declara la guerra a Facebook i Instagram de cara a les eleccions europees

La Comissió Europea investiga la multinacional Meta per permetre missatges enganyosos i denuncia les dificultats que tenen els usuaris per denunciar continguts il·legals

Meta és l'empresa matriu de Facebook i Instagram
Meta és l'empresa matriu de Facebook i Instagram | Europa Press
30 d'abril del 2024
Actualitzat a la 13:08h

Facebook torna a ser protagonista per unes eleccions. Després que la xarxa social creada per Mark Zuckerberg estigués en el punt de mira dels comicis dels Estats Units el 2016 per la victòria de Donald Trump -i ja va ser un actor tecnològic importantíssim per a les de 2012 amb Obama-, la Comissió Europea vol posar contra la paret la companyia per negligències. 

En concret, la CE ha decidit obrir una investigació a Facebook i també a Instagram perquè considera que existeixen indicis d'haver incomplert la llei de serveis digitals. Meta (empresa matriu de totes dues xarxes) seria la responsable de permetre que es publiquin missatges enganyosos de contingut polític de cara a les eleccions europees.

Europa vol combatre amb més contundència les fake news, publicacions, imatges, mems i continguts de caràcter fals que inunden les xarxes socials generalistes i que acaben afectant, de manera greu, la salut democràtica, política i periodística dels països afectats. Aquesta denúncia arriba just l'endemà que Pedro Sánchez enfoqués el seu discurs en el mateix camí.

És significativa la denuncia per aquesta legislació, perquè el món de la tecnologia i les xarxes socials viu un combat paral·lel (i de major envergadura) amb TikTok. El focus se situa als Estats Units, però Europa ja va deixar ben clar que també investiga l'empresa xinesa per la seva situació al continent.

Sense eines per denunciar

A més, Brussel·les ha denunciat les dificultats que tenen els usuaris de les plataformes per denunciar continguts il·legals i lamenta que Meta no disposi d'una eina independent que permeti fer un seguiment en temps real dels anuncis que es publiquen a les xarxes.

Arxivat a