
ARA A PORTADA
La reivindicació la poden fer els pares sumant-se als actes dels universitaris o votant en conseqüència, o molt millor, participant des de la societat civil (i incloc els partits polítics) en un canvi d’orientació en la política educacional del país. En resum, la vaga és un dret innegociable però per ser eficient requereix que sigui la darrera acció i mai poden ser usats els menors com a element de pressió.
Per altra banda i tornant a Secundària, trobaria més lògic que les famílies dels adolescents es queixin dels horaris dels instituts que fan de 8.00 a 15.00. A Barcelona hi ha més oferta concertada i privada però a la resta del país l’institut públic és molt més freqüent. Aquest horari és fantàstic per a adults funcionaris que treballen de 8.00 a 15.00 i tenen la tarda lliure. A migdia poden fer un mos que fins i tot els ajuda a fer les famoses dietes bikini i complir els permanents desitjos de fer esport a diari. Però és un escàndol majúscul tenir tota una nova generació acostumada a dinar a quarts de quatre, és l’antítesi de l’horari europeu (fins i tot mundial) i productiu avui. Dinar com a norma a quarts de quatre és no tenir en compte ni la vida saludable dels adolescents ni la creació de bons hàbits ni preparar-los per sortir a competir al món global.
Un cop més, dóna la sensació que s’han imposat criteris laborals d’un gremi enlloc dels objectius d’una educació de qualitat (que fa millorar l’alumne amb tendència passiva i el prepara per ser competitiu en el món laboral). No és cert que els alumnes tenen tota la tarda lliure per fer deures o no, per fer esport, etc. Primer perquè acaben de dinar a les quatre o quarts de cinc (?!) i sovint quantitat doncs tenen l’estómac als peus, i amb una digestió pesada difícilment podran continuar estudiant si venen de fer un intensiu de 8.00 a 15.00. Si volen fer esport, mínimament seriós, fins al cap de dues hores no seria recomanable.
Si han dinat tard, a quina hora soparan? A quina hora aniran a dormir? El greu és que aquest horari ha fet possible que alguns instituts el puguin fer i no es responguin a aquestes preguntes. Això ens dificulta més el futur dels nostres fills més que el 3+2.
Collita del 71. Inicialment em vaig formar com a tècnic en Robòtica Industrial i Visió Artificial quan tot això era molt incipient. La vida professional em va anar derivant a la venda i a la gestió de petites empreses. Em vaig continuar formant en Direcció i Administració d'Empreses i posteriorment en la Promoció Econòmica, especialitzat en Noves Economies Urbanes. Des de fa 7 anys vaig sobrevivint com a consultor/empresari.
Sóc membre del Partit Liberal Europeu (ELDR Party) i de Reagrupament, per tant sóc liberal i independentista.
Et pot interessar
Alta Newsletter
Iniciar sessió
No tens compte a Nació?
Crea'n un gratisCrear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.