Les Cambres de Comerç de Reus, Terol, Conca, Tarragona, Lleida i Tortosa, van sol·licitar de manera unitària l’esmena aprovada en el Congrés de Diputats, per incloure en els pressupostos generals de l’Estat de l’any passat, l’estudi informatiu del desdoblament de la carretera N-420 entre Alcanyís i Reus.
De forma conjunta la van presentar el Grup Mixt, el Grup Parlamentari Republicà i el Grup Parlamentari Plural, a instàncies de Teruel Existe, ERC, PDeCAT i JuntsXcat. Va ser aprovada per 287 vots a favor i cap en contra. Tot l’arc dels grups parlamentaris espanyols van accedir-hi per la gran necessitat d'esta via que sortint de l’autopista A-7 de Tarragona, i per tant des del Mediterrani, suposarà el desenvolupament social i econòmic de les comarques del Baix Ebre, Matarranya, Terra Alta, Ribera d’Ebre, Priorat i Baix Camp.
Malgrat ser l’entrada natural al centre d’Espanya i conseqüentment molt transitada en l’actualitat per cobrir les necessitats del sud de Catalunya i l’est d’Aragó, amb ramificacions a l’oest de cara a Saragossa, Terol i Conca, la seua utilitat radicarà principalment per donar suport vial a les comarques catalanes esmentades, així com també a les aragoneses i les confluents de l’interior que pertanyen a “La España Vaciada”.
Esta comunicació entre Alcanyís i Reus, a més, pretén activar el Port de Tarragona, d’on surten els cereals per atendre les necessitats de les granges existents a la zona i la sortida natural pels productes de la indústria química a l’interior peninsular.
Carretera que serveix a la vegada per portar els animals vius produïts a diferents zones espanyoles als escorxadors i al port de Tarragona per exportar-los per tota la Mediterrània, on actualment hi passen centenars de camions diaris pel mig del casc urbà de Gandesa, Corbera i Riudecols, amb els corresponents perjudicis sanitaris.
També es considera estratègica per connectar l’aeroport de Reus amb estes comarques considerant que és la seua sortida natural aeroportuària. I significaria un gran benefici per la comunicació entre Saragossa i Salou, Cambrils, la Ràpita, Vinaròs i Peníscola quan son milers d’aragonesos que es traslladen als habitacles d’estiueig d'estes poblacions marítimes, tots els caps de setmana, produint-se cues quilomètriques al seu pas per Gandesa, amb les corresponents retencions.
Conseqüentment l’objectiu és escurçar els viatges de passatgers i mercaderies de cara a Reus, Tarragona i Barcelona, i la sortida natural de cara a Castella. Significarà un abaratiment del transport de les matèries primes i les manufacturades de les empreses com Gràfiques Salaet, Cosmètics Freshly, Limplàs, Grup Borràs i altres industries ubicades a aquestes comarques. I sobretot per les Denominacions d'Origen dels Olis Terra Alta i dels Vins de la Terra Alta, Montsant, Priorat, Tarragona i Catalunya, avui coneguts i exportats arreu del món per les seues qualificacions, sobretot en el que es refereix a les excel·lents Garnatxes, d’on surten el 80% de les produïdes mundialment.
Per Gandesa este desdoblament té una gran importància i revifarà l’estratègica cruïlla de comunicacions, tan important pel sud de Catalunya i l’Ebre. És la confluència viària des que els romans hi construïren la via que unia Tortosa i Saragossa, i que confluïa a la mateixa població de Gandesa amb la N-420 per la calçada que de Tarraco, Reus, Móra i Alcanyís, que anava a l’interior de la península, i arribava a Alcolea de Còrdova. Com a conclusió és una gran notícia que ha de reportar beneficis econòmics i la reactivació d'estes comarques.
El proper més de juliol s’ha convocat a Gandesa, al Palau del Castellà, una trobada dels sectors implicats, socials, polítics i econòmics, per tal d’informar públicament d'esta avinentesa que tantes repercussions econòmiques favorables portarà per la regió. Es reuniran a esta població, com a centre neuràlgic, les cambres de Comerç, els empresaris més importants de les comarques afectades, els partits polítics i les entitats culturals.
De forma conjunta la van presentar el Grup Mixt, el Grup Parlamentari Republicà i el Grup Parlamentari Plural, a instàncies de Teruel Existe, ERC, PDeCAT i JuntsXcat. Va ser aprovada per 287 vots a favor i cap en contra. Tot l’arc dels grups parlamentaris espanyols van accedir-hi per la gran necessitat d'esta via que sortint de l’autopista A-7 de Tarragona, i per tant des del Mediterrani, suposarà el desenvolupament social i econòmic de les comarques del Baix Ebre, Matarranya, Terra Alta, Ribera d’Ebre, Priorat i Baix Camp.
Malgrat ser l’entrada natural al centre d’Espanya i conseqüentment molt transitada en l’actualitat per cobrir les necessitats del sud de Catalunya i l’est d’Aragó, amb ramificacions a l’oest de cara a Saragossa, Terol i Conca, la seua utilitat radicarà principalment per donar suport vial a les comarques catalanes esmentades, així com també a les aragoneses i les confluents de l’interior que pertanyen a “La España Vaciada”.
Esta comunicació entre Alcanyís i Reus, a més, pretén activar el Port de Tarragona, d’on surten els cereals per atendre les necessitats de les granges existents a la zona i la sortida natural pels productes de la indústria química a l’interior peninsular.
Carretera que serveix a la vegada per portar els animals vius produïts a diferents zones espanyoles als escorxadors i al port de Tarragona per exportar-los per tota la Mediterrània, on actualment hi passen centenars de camions diaris pel mig del casc urbà de Gandesa, Corbera i Riudecols, amb els corresponents perjudicis sanitaris.
També es considera estratègica per connectar l’aeroport de Reus amb estes comarques considerant que és la seua sortida natural aeroportuària. I significaria un gran benefici per la comunicació entre Saragossa i Salou, Cambrils, la Ràpita, Vinaròs i Peníscola quan son milers d’aragonesos que es traslladen als habitacles d’estiueig d'estes poblacions marítimes, tots els caps de setmana, produint-se cues quilomètriques al seu pas per Gandesa, amb les corresponents retencions.
Conseqüentment l’objectiu és escurçar els viatges de passatgers i mercaderies de cara a Reus, Tarragona i Barcelona, i la sortida natural de cara a Castella. Significarà un abaratiment del transport de les matèries primes i les manufacturades de les empreses com Gràfiques Salaet, Cosmètics Freshly, Limplàs, Grup Borràs i altres industries ubicades a aquestes comarques. I sobretot per les Denominacions d'Origen dels Olis Terra Alta i dels Vins de la Terra Alta, Montsant, Priorat, Tarragona i Catalunya, avui coneguts i exportats arreu del món per les seues qualificacions, sobretot en el que es refereix a les excel·lents Garnatxes, d’on surten el 80% de les produïdes mundialment.
Per Gandesa este desdoblament té una gran importància i revifarà l’estratègica cruïlla de comunicacions, tan important pel sud de Catalunya i l’Ebre. És la confluència viària des que els romans hi construïren la via que unia Tortosa i Saragossa, i que confluïa a la mateixa població de Gandesa amb la N-420 per la calçada que de Tarraco, Reus, Móra i Alcanyís, que anava a l’interior de la península, i arribava a Alcolea de Còrdova. Com a conclusió és una gran notícia que ha de reportar beneficis econòmics i la reactivació d'estes comarques.
El proper més de juliol s’ha convocat a Gandesa, al Palau del Castellà, una trobada dels sectors implicats, socials, polítics i econòmics, per tal d’informar públicament d'esta avinentesa que tantes repercussions econòmiques favorables portarà per la regió. Es reuniran a esta població, com a centre neuràlgic, les cambres de Comerç, els empresaris més importants de les comarques afectades, els partits polítics i les entitats culturals.