La música de Barcelona no es mor
«Sembla que quan arriba el Primavera Sound la resta de l’activitat musical a Barcelona desapareix, la ciutat es desertitza, esdevé una vall de llàgrimes»
ARA A PORTADA
-
-
Front comú de Catalunya i el País Basc per aconseguir l'oficialitat de les llengües a Europa Lluís Girona Boffi
-
-
Cristóbal Montoro i vuit més: la llista de ministres imputats de José María Aznar Lluís Girona Boffi
-
Montoro es dona de baixa del PP després de ser acusat de beneficiar empreses gasistes quan era ministre Redacció

- Jordi Bianciotto
- Periodista i crític musical
M’he entretingut comptant quants concerts hi ha aquests dies a Barcelona (i les urbs limítrofes, com L’Hospitalet i Badalona), en ple festival, i resulta que se n’han programat 27 per a divendres i 17 per a dissabte. I segur que me’n deixo. No està malament per ser una ciutat suposadament massacrada pel monocultiu dels macro-esdeveniments. Per a aquest dilluns, per exemple, que deu ser el pitjor dilluns de l’any perquè a més de ser dilluns, és festa, just després del Primavera i una setmana abans del Sónar, hi ha nou concerts previstos a sales i clubs de la ciutat. Nou.
Tenim sales que programen cada nit i que continuen fent-ho encara que vingui el Sursum Corda: aquest cap de setmana hi ha l’històric cantautor brasiler Jayme Marques al Jamboree, Cody Chesnutt al Sidecar, Maria del Mar Bonet al Tradicionàrius, Dolo Beltran al Born, flamenc a Los Tarantos, la Barcelona Gipsy Balkan Orchestra al Marula Café, heavy metal a Razzmatazz, rock nostrat a Luz de Gas, música americana a Rocksound, reggae a Sutton, rockabilly a New Underground, cantautors a La Sonora de Gràcia i a L’Oncle Jack, el concurs de bandes Emergenza a Salamandra, música de revetlla a La Capsa… I, bé, Manel Navarro, el noi d’Eurovisió, actua dissabte a Bikini. Manel, rei, mira que hi havia nits a l’any, eh?
D’un temps ençà sentim dir que la música a Barcelona s’està morint, que la cultura del gran esdeveniment sumada a les històriques restriccions legals, a l’avanç del capitalisme salvatge, els efectes del turisme depredador i no sé quantes coses més han assassinat els concerts de petit o mitjà format. I bé, tot i que hi pot haver graus de veritat en alguns d’aquests crits d’alarma, no podem atorgar al catastrofisme i a l’exageració com a espectacle el prestigi que tenen. La música a Barcelona no es mor, ara per ara, i no només per tot el públic que va als grans festivals sinó també per tot aquell que no en vol saber res.
Periodista especialitzat en música des de fa més de tres dècades. Crític musical d’El Periódico de Catalunya, escriu a les publicacions especialitzades Rockdelux i Enderrock, i col·labora en diversos mitjans audiovisuals. Ha escrit diversos llibres, com ara els tres volums de Guía universal del rock (Robinbook) i 501 cançons catalanes que has d’escoltar abans de morir (Ara Llibres), així com els volums de memòries Maria del Mar Bonet, intensament (Ara Llibres) i El libro de Estopa (Espasa-Planeta). Soci de l’ACP i del Grup de Periodistes Ramon Barnils.
Alta Newsletter
Iniciar sessió
No tens compte a Nació?
Crea'n un gratisCrear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.