Una càmera et segueix
«De debò que no el tenim, el dret a dir animalades en la nostra vida privada, amb interlocutors que les encaixen com a tals i quan suposem que ningú no desitjat ens està escoltant?»
ARA A PORTADA
-
L'opa es complica: els accionistes del Sabadell aproven la venda de TSB i el repartiment de dividends extraordinari Bernat Surroca Albet | Pep Martí i Vallverdú
-
-
-
El fum de l'incendi a Occitània arriba fins al Maresme: la població avisa que fa olor de cremat Marc Descals
-
De la neutralització a l'exigència dels socis: l'1x1 de l'oposició un any després de la investidura d'Illa Sara Escalera

- Jordi Bianciotto
- Periodista i crític musical
Em sembla evident que les paraules de Lluís Salvadó no són representatives de la seva noció intel·lectual de la dona, que es tracta d'un estirabot com tants altres que tothom, amb ben poques excepcions, fa en un moment o altre, en ambients de relaxament o de complicitat, i amb plena consciència d'estar dient una barbaritat sense més conseqüències. Perquè estem parlant d'això: del dret a dir animalades en la nostra vida privada, amb interlocutors que les encaixen com a tals i quan suposem que ningú no desitjat ens està escoltant. De debò que no el tenim, aquest dret?
No n'és el primer cas. N'hi ha hagut un munt, en els darrers anys, generalment associats a l'ala dreta de la política. Converses robades i esbombades sense cap respecte a la intimitat dels protagonistes. També ho critico, i blasmo els linxaments que se n'han derivat. I voldria dir que he vist gent, molt d'esquerres ella, fent-se l'escandalitzada amb filtracions d'aquesta mena i que després, a la barra d'un bar, ben relaxada i entre persones de confiança, les deia de l'alçada d'un campanar. Per sort per ells, no eren famosos, i ningú els estava posant una lupa al damunt sense que ho sabessin.
Pensi, amic lector, si està plenament segur que tot el que diu al llarg d'un dia, d'unes setmanes, d'uns mesos, s'ajusta sempre i sense esquerdes al que considera que es podria emetre per televisió en prime time. Atenció: una càmera l'ha seguit durant els darrers dotze mesos, cada dia, cada minut, i algú dedicarà les seves hores, que en té moltes, a buscar el moment que li pugui fer més mal i deixar-lo com un perfecte desgraciat a l'informatiu d'Antena 3. Oi que fa por?
Periodista especialitzat en música des de fa més de tres dècades. Crític musical d’El Periódico de Catalunya, escriu a les publicacions especialitzades Rockdelux i Enderrock, i col·labora en diversos mitjans audiovisuals. Ha escrit diversos llibres, com ara els tres volums de Guía universal del rock (Robinbook) i 501 cançons catalanes que has d’escoltar abans de morir (Ara Llibres), així com els volums de memòries Maria del Mar Bonet, intensament (Ara Llibres) i El libro de Estopa (Espasa-Planeta). Soci de l’ACP i del Grup de Periodistes Ramon Barnils.
Alta Newsletter
Iniciar sessió
No tens compte a Nació?
Crea'n un gratisCrear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.