Alpens recorda una de les batalles de la Tercera Guerra Carlina

Aquest cap de setmana torna la Fira del Jovent, amb un munt d’activitats

Publicat el 20 de maig de 2015 a les 17:42
Actualitzat el 23 de maig de 2015 a les 18:07

Batalla d'Alpens. Foto: Adrià Costa


Alpens serà de nou l'escenari d'una de les batalles de la Tercera Guerra Carlina. La representació teatralitzada es podrà veure diumenge, 24 de maig, a les 11:30 hores, a la plaça Major.

L’acció, que va tenir lloc el 9 de juliol de 1873, és coneguda històricament com la batalla d’Alpens. Aquesta escomesa s’emmarca en la Tercera Guerra Carlina, que va tenir com a escenari principal el territori de la Catalunya interior.

En aquesta batalla va resultar mort Josep Cabrinetty i Cladera, un brigadier del bàndol liberal, que defensava els interessos del govern. Allotjats al mas Graell hi havia el germà del pretendent Carles, l’infant Don Alfons, i la seva muller, Donya Maria de las Nieves de Braganza de Borbón.

Cabrinetty es trobava a Prats de Lluçanès i va ser informat de la presència d’Alfons i Donya Blanca en terres alpensines, per la qual cosa va decidir venir al poble a donar-los mort. Tanmateix, la informació que rebé formava part d’una emboscada... Savalls l'espera a Alpens.

La representació forma part de la Fira del Jovent, que se celebrarà al llarg de tot el cap de setmana, 23 i 24 de maig, al petit municipi del Lluçanès (un any es dedica a la batalla carlina i un any a la forja). Durant aquests dos dies es podrà passejar pel poble, ambientat a finals del segle XIX, des del Ramal fins la plaça Major. El programa inclou actes complementaris, com una exposició, activitats infantils i fins i tot un tast de cerveses, i algunes novetats importants, com l'estrena d'un vídeo de la batalla i d'un joc de taula, creat per a l'ocasió.
 

Programa d’actes


Galeries de fotos:

- Trobada de forjadors d'Alpens (J.M. Gutiérrez)
- Fira i batalla d'Alpens, 2013  (Roger Baulenas)
Vermut d'època i batalla d'Alpens, 2012   (Adrià Costa)
- XI trobada de forjadors, 2012   (Adrià Costa)
- Fira i batalla d'Alpens, 2011 (diumenge) (Xevi Mas i Lurdes López)
- Fira del Jovent, 2011  (Xevi Mas i Lurdes López)
- Fira i batalla d'Alpens, 2010 (Xevi Mas)
- Trobada de forjadors i Fira del Jovent, 2010 (Adrià Costa)
- Trobada de forjadors, 2009 (Xevi Mas)
- Fira del Jovent 2008 (Lluçanès.com)