Les dades que es desprenen del baròmetre posen de manifest que l'activitat comercial a la ciutat ha empitjorat en el darrer any, sobretot a les zones perifèriques. Mentre que l'any 2015 es van registrar 99 locals buits a la capital d'Osona, enguany n'hi ha 110, la mateixa xifra que l'any 2012. Per tot plegat, Brachs ha exposat que Vic Comerç ha entomat el repte de revertir aquesta situació amb l'objectiu que "el baròmetre de l'any que ve sigui més positiu".
La zona sud de la ciutat és la que presenta una situació pitjor, amb un total de 19 tancaments de comerços i set obertures. "Tenim una gran desocupació comercial al barri i s'ha constatat una desertització progressiva", ha lamentat Brachs. De fet, el vicepresident de l'entitat ha explicat que el futur del barri és incert i es mostra preocupat perquè considera que "perilla la vertebració que tradicionalment ha aportat el comerç en aquests barris".
Una altra de les zones amb dades negatives és l'Eixample Morató i l'associació Vic Comerç considera que el projecte de vianalització d'aquesta àrea en té part de culpa. Brachs ha apuntat que les dificultats d'accés i de mobilitat en aquesta zona han provocat una "certa centrifugació cap als polígons". Per ell, el projecte que va tirar endavant l'Ajuntament l'any passat es podia haver fet "molt millor" i amb més consens per part de totes les parts. Amb tot, Brachs ha apuntat que el projecte ja està implementat i ara "s'han de buscar solucions per revertir la situació".
Des de Vic Comerç s'han començat a implementar algunes actuacions per millorar la situació comercial a la ciutat, com l'impuls del centre Comercial Vic 2, al barri del Remei, perquè esdevingui un pol d'atracció per al sud de la ciutat. També es proposa la instal·lació de mercats setmanals cada dissabte a l'Eixample Morató, entre d'altres. "Un dels objectius de l'estudi és detectar el problema i fer un diagnòstic, ara hem de buscar les idees i tenim tot un any per solucionar-ho", ha constatat Brachs.

Toni Brachs, Roger Noguer, Pere Trasserra, Maria Carme Bover i Josep Almirall, a la presentació del baròmetre de l'activitat comercial de Vic 2016. Foto: Adrià Costa