Els controladors aeris convoquen quatre dies de vaga el juliol

Demanen un acord sobre les sancions a Barcelona per tancar l'espai aeri el 2010

Publicat el 30 de juny de 2015 a les 11:43
Actualitzat el 30 de juny de 2015 a les 11:44
La Unió Sindical de Controladors Aeris (Usca) convocarà quatre jornades d'aturades parcials l'11, 12, 25 i 26 de juliol davant la "manca de voluntat" de l'empresa Enaire per arribar a un acord sobre la readmissió d'un controlador aeri acomiadat a Santiago de Compostela, com també sobre l'arxivament de les 61 sancions imposades a controladors a Barcelona pel tancament de l'espai aeri l'any 2010.

Les aturades tindran lloc de 10.00 a 13.00 hores l'11 i el 25 de juliol, i entre les 17.00 i les 20.00 hores el 12 i el 26 de juliol. Usca considera inadmissible la "negativa" d'Enaire a buscar una solució per aquests dos conflictes.

En el cas del controlador acomiadat, el sindicat recorda que el jutge va resoldre que eren falsos els argument en què l'empresa va basar la decisió de prescindir-ne. Pel que fa a les sancions als controladors a Barcelona, la formació subratlla igualment que el jutjat va determinar "absència de responsabilitat" dels sancionats, i que els processos penals oberts a 20 jutjats d'arreu de l'estat espanyol van concloure de forma contundent que no hi va haver desobediència ni abandonament per part dels controladors.

Com a protesta per aquests fets, USCA ja ha dut a terme quatre jornades de vaga durant el mes de juny.