Els Leader destinen 924.000 euros al Ripollès, el Ges i Bisaura

La convocatòria d'ajuts a la diversificació econòmica de les zones rurals estarà oberta fins al proper 11 de febrer.

Publicat el 08 de gener de 2013 a les 14:25
El divendres passat es va obrir la nova convocatòria d’ajuts per a la diversificació econòmica de les zones rurals del programa Leader corresponent a l’any 2012. Enguany es destina una partida de 924.780 euros pel territori del Ripollès, la Vall del Ges, Orís i Bisaura i, per quarta vegada, serà gestionada per l’Associació Leader Ripollès Ges Bisaura.

Els ajuts van destinats principalment a PIMES, emprenedors i microempreses del sector agroalimentari o turístic i les microempreses de qualsevol sector (comerços inclosos) que vulguin fer inversions destinades a la millora dels processos de transformació i comercialització dels productes agraris i agrobotigues, creació i desenvolupament de microempreses, foment d’activitats turístiques i conservació i millora del patrimoni rural.

La convocatòria estarà oberta 45 dies, fins el dia 11 de febrer, i els beneficiaris, que han de fer una inversió mínima de 12.000 euros (sense iva inclòs), poden obtenir un 35% del total de la inversió i poden arribar al 40% si apliquen un programa de millora de RSE (Responsabilitat Social Empresarial).

Els ajuts Leader estan finançants pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM) de la Generalitat de Catalunya.

Més informació de la convocatòria Leader 2012