Del 12 al 22 de novembre tindrà lloc a la Universitat de Vic (UVic) una nova edició de la Setmana de la Ciència, que enguany se centrarà en la Biodiversitat i l’Apropament de les cultures. Com cada any, i responent a la crida que fa Talència -abans Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació-, s’ha preparat un conjunt de conferències, exposicions i tallers per fomentar el coneixement, la recerca i acostar la ciència a la societat. La inauguració anirà a càrrec de Josep M. Gili, investigador de l’Institut de Ciències del Mar, que parlarà de “Biodiversitat marina: per què hi ha tantes espècies i es coneixen tan poc?” (15 de novembre a les 12h. a l'Aula Magna).
No hi faltarà tampoc la tradicional exposició de bolets, que mostrarà, sistemàticament classificats, els diferents tipus de bolets recol•lectats a Osona i a les comarques veïnes. També hi hauran les exposicions “La Biodiversitat a Osona” i “Any internacional de la biodiversitat i de l’aigua”.
Un dels plats forts de la Setmana de la Ciència a la UVic és l'organització de 12 tallers per a estudiants de Batxillerat, universitaris i d’ESO, de temàtica diversa: d’alimentació mediterrània, de com trobar informació per al treball de recerca a la Biblioteca, del llarg viatge dels nitrats, de la subtitulació i el doblatge de material audiovisual científic, del mediador lingüístic Melisa, de la tòfona, de mecatrònica: robòtica i automàtica, de levitació, de bioinformàtica, d’indústria alimentària i salut, de custòdia i de macroinvertebrats aquàtics.
Tots aquests tallers s’han organitzat des dels diferents centres de la UVic amb el suport d’altres institucions i el Departament d’Innovació Universitats i Empresa.
La Setmana de la Ciència de la UVic se centra en la biodiversitat i les cultures
Conferències, tallers i exposicions conformen el programa d'activitats.
ARA A PORTADA
-
Romà Casanova: «L'Església és una de les institucions que més i millor ha gestionat la pederàstia» Xavi Llambrich
-
El bisbe de Vic elogia el caràcter «proper a la gent» de Lleó XIV i la «defensa dels més necessitats» Redacció
-
Vic demanarà a la Generalitat ampliar el servei de bus que connecta amb el Lluçanès i el Berguedà Irene Giménez Vinyet
-
-
Publicat el 11 de novembre de 2010 a les 15:43
Et pot interessar
-
Societat Busquen figurants per una comèdia que s'està gravant a Sant Julià de Vilatorta
-
Societat Un miler de persones participen en la fira d'ocupació GiraFeina Osona
-
Societat El Festival de Música de Sant Pere de Casserres tanca amb èxit una edició renovada
-
Societat La UVic-UCC celebra la primera dècada de l'Executive MBA
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 9, 10 i 11 de maig
-
Societat El Festival EnCanta de Roda de Ter enceta una nova edició amb Jazzwoman o Remei de Ca la Fresca