Les colònies controlades de gats al carrer, a debat

Jornada organitzada per l’Associació Animalista de Manlleu, el Consell Comarcal i l’Ajuntament de Manlleu

Publicat el 04 de febrer de 2015 a les 09:02
Actualitzat el 04 de febrer de 2015 a les 09:05

La jornada va reunir una quarantena de persones. Foto: Consell Comarcal d'Osona


Una quarantena de persones van assistir el passat divendres, 30 de gener, a la jornada organitzada per l’Associació Animalista de Manlleu, el Consell Comarcal i l’Ajuntament de Manlleu sobre colònies controlades de gats de carrer. Entre el públic assistent hi havia representants d’entitats animalistes, de diverses administracions, algunes vingudes de comarques veïnes, i particulars sensibilitzats amb el tema.

La jornada es va organitzar en ponències. Així, es va parlar dels diferents aspectes a tenir en compte: captura, esterilització i retorn (CER); assessoraments per part de l’administració; paper i formació de les persones voluntàries que fan la tasca de donar aliment als gats i els costos que comporta la gestió.

Finalment es va concloure amb una taula rodona, amb participació dels diversos actors implicats: administració, veterinaris i associacions, destacant la necessitat d’anar tots en la mateixa direcció a l’hora d’abordar una problemàtica que afecta diversos municipis.

La jornada no és la primera que organitza el Consell Comarcal sobre colònies de gats de carrer, però sí que és la primera que s’imparteix per part d’una entitat que porta anys treballant en el tema, l’Associació Animalista de Manlleu, que va poder explicar les seves experiències i les diferents problemàtiques que ha hagut de resoldre.