La comitiva ha visitat en primer lloc l’escola bressol dels Caputxins, després la de l’Horta Vermella i posteriorment s’han desplaçat fins a l’escola bressol de la Serra-de-Sanferm, on ha tingut lloc la roda de premsa. Durant la presentació, l’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal, ha expressat la seva satisfacció per tal que les tres escoles bressol estiguin ja en funcionament i ha destacat “la qualitat dels tres equipaments, una demanda de la ciutat que representa una part molt important del teixit educatiu de Vic”.
La regidora d’Educació, Anna Erra, ha explicat que el curs “va començar dilluns amb tota normalitat amb molt bona acollida” i que “són uns equipaments moderns, de qualitat i sostenibles que compten amb professionals amb molta experiència”.
Per la seva banda, la directora de les escoles bressol municipals, Marta Casellas ha explicat que les tres escoles bressol reuneixen un total de 195 alumnes, amb els següents grups:
Escola bressol Municipal dels Caputxins: TOTAL ALUMNES: 79
16 alumnes de 0 a 1 any
32 alumnes d’1 a 2 anys
31 alumnes de 2 a 3 anys
Total personal docent: 11
32 alumnes d’1 a 2 anys
31 alumnes de 2 a 3 anys
Total personal docent: 11
Escola bressol Municipal de l’Horta Vermella: TOTAL ALUMNES 78
16 alumnes de 0 a 1 any
32 alumnes d’1 a 2 anys
30 alumnes de 2 a 3 anys
Personal docent: 11 (més un altre que s’incorporarà més endavant)
32 alumnes d’1 a 2 anys
30 alumnes de 2 a 3 anys
Personal docent: 11 (més un altre que s’incorporarà més endavant)
Escola bressol Municipal de la Serra-de-Sanferm: TOTAL ALUMNES 38
19 alumnes d’1 a 2 anys
19 alumnes de 2 a 3 anys
Personal docent: 5
19 alumnes d’1 a 2 anys
19 alumnes de 2 a 3 anys
Personal docent: 5
Casellas ha explicat que els centres tenen un mateix motlle educatiu, basat en diverses pedagogies centrades en el despertar de la curiositat i la comunicació dels infants, tot fent èmfasi “en la potenciació del diàleg i el treball conjunt escola-família”, en un context obert a la diversitat, inclusiu, acollidor i estable, de cara al benestar físic i psicològic de l’alumne. En aquest sentit, Casellas ha explicat que “els equipaments i el sentit col•lectiu de tots els professionals permeten que el servei d’escoles bressol sigui molt gratificant i que ja generi uns fonaments de cara al futur educatiu dels infants”.