MAPA Vic vol reduir la sinistralitat a la cruïlla de l'Era d'en Sellés i el Camí de la Tolosa

L’Ajuntament aplicarà un seguit de mesures en aquest punt negre, on es produeixen sovint accidents

Publicat el 22 de febrer de 2016 a les 12:30
Actualitzat el 22 de febrer de 2016 a les 12:44

Mapa amb les mesures previstes. Foto: Ajuntament de Vic

L’Ajuntament de Vic portarà a terme al llarg d’aquesta setmana un canvi important en la circulació de la cruïlla dels carrers de l’Era d’En Sellés i el Camí de la Tolosa, amb l’objectiu de reduir la sinistralitat al municipi. Aquest punt, entre els Mossos d'Esquadra i la rotonda d'entrada de la carretera de Manlleu i d'accés al polígon industrial, s’ha convertit en els darrers anys en un lloc de concentració d’accidents amb ferits. Aquesta és una cruïlla típica en forma de “T” on tots els moviments estan permesos, inclosos els girs a l’esquerra.
 
L’Ajuntament de Vic, amb la intenció de reduir les velocitats a la cruïlla, aplicarà un disseny més urbà. Un dels canvis a destacar, el més important, és l’eliminació del tots els girs a l’esquerra que es donaven a la cruïlla, fet que contribuirà a una major seguretat als vehicles, reduint el nombre d’accidents per envestides laterals. Aixó obligarà els vehicles que vulguin entrar al polígon i vinguin de la plaça del Mil·lenari a donar la volta a la rotonda de la carretera de Manlleu.

Per un altre costat, es reduirà l’amplada dels carrils de circulació i s'evitarà així les cantonades amb curvatures excessivament suaus. Una altra de les accions serà crear un nou pas de vianants al carrer Camí de la Tolosa i ressaltar els dos ja existents al tram. D’altra banda, també es marcaran amb pintura refugis físics al centre dels tres passos de vianants, ja que facilita que els vianants puguin creuar el pas en dues fases amb molta més seguretat, i, a la vegada, incita que els conductors redueixin la velocitat.

A més a més, per reduir el sobreample dels carrils de circulació del carrer Camí de la Tolosa, s’establirà un aparcament en semibateria inversa a un dels costats i en cordó a l’altre. D’aquesta manera s’assegura que els conductors entrin a la intersecció amb poca velocitat, ja que es redueix el radi de la cantonada oest al temps que es modifica la senyalització de cediu el pas per una senyalització d’stop.