Les obres per millorar la seguretat de la carretera BV-4608, en el tram que connecta Manlleu amb el pont de la Gleva i la C-17, han començat fa algunes setmanes. En una visita que han fet aquest dimecres des de la Diputació de Barcelona, el gerent del servei d'Infraestructures Viàries i Mobilitat, Valentí Aceña, ha avançat que esperen poder tenir enllestits els treballs a l'octubre.
L'alcalde de Manlleu, Arnau Rovira, ha destacat que es tracta d'unes millores "llargament reivindicades" que, a més de guanyar en seguretat i accessibilitat, faran més "atractius" altres espais del municipi que es podran desenvolupar a nivell industrial. Les obres tenen un cost d'1,9 milions d'euros que finança la Diputació.
L'objectiu fonamental de les actuacions és la seguretat viària, ha destacat el gerent d'Infraestructures de la Diputació de Barcelona, Valentí Aceña. Precisament, en l'objectiu de garantir la seguretat, la idea és suprimir tots els girs a l'esquerra que feien perillosa la via. Això s'aconsegueix gràcies a la construcció d'una rotonda, a l'altura del camí d'accés a la Colònia Rossinyol, que sumada a la que hi ha a l'enllaç de la C-17, ajuda a canalitzar per allà tots els girs que hi puguin haver.
Entre les altres actuacions que s'estan duent a terme per eixamplar la via hi ha la de garantir una amplada de carril de tres metres o la protecció dels arbres existents, on per exemple s'està fent un desdoblament de la via per no talar-los.
Aceña també ha explicat que una altra actuació important que es farà en aquest tram és un itinerari per a bicicletes i vianants que unirà el nucli urbà de Manlleu i el polígon del Dolcet. La seva idea és "que hi pugui haver una continuïtat des del Passeig del Ter fins al pont de la Gleva". Aquesta actuació està cofinançada entre la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament i tindrà un cost d'1 milió d'euros. Les obres s'estima que puguin començar la primavera del 2026 i acabar a finals d'any.
Per la seva banda, el diputat d'Infraestructures de la Diputació de Barcelona, Sergi Vallès, ha destacat que les inversions serveixen per continuar millorant les infraestructures "i donar seguretat a tota la gent que en fa ús". A més, també ha posat en valor l'itinerari que es construirà "perquè fa més fàcil la mobilitat entre nuclis i municipis".