El centre de formació i inserció laboral de Sant Tomàs, Eina, ha arribat a la xifra de les 100 persones treballant en diferents empreses de la comarca, aconseguides al llarg dels 26 anys d’història que té aquest servei. La incorporació que ha fet 100 és Judit Muntal, de 18 anys, i que va començar la seva formació laboral a Eina el 2016. Durant aquest temps ha participat en dos cursos de Formació Laboral bàsica, en els quals ha après conceptes bàsics del món laboral i ha pogut tenir experiència en diferents sectors per tal de valorar quin d’ells s’ajustava més al seu perfil. A més a més ho ha combinat amb diferents períodes de pràctiques en empreses de la comarca.
Tal com expliquen en una nota, el maig passat la Judit va començar un nou període de pràctiques a l’empresa Confeccions Mado, de Vic, especialitzada en el tèxtil d’hostaleria. En aquestes pràctiques, va poder aprendre diferents tasques dins del procés d’acabats del diferents productes com poden ser gorros, davantals, etc. La valoració de les pràctiques va ser molt positiva i per aquest motiu l’empresa li va fer un contracte d’un any. La seva tutora d’Eina, Ivana Vilademunt, vetlla perquè s’adapti bé a la feina i la inserció sigui un èxit.
El primer treballador que Eina va començar a fer-ne el seguiment va ser Enric Campdelacreu, de 46 anys, que treballa des de l’any 1992 al Bon Preu, sempre en els magatzems fent tasques de neteja i manteniment d’espais. Amb tants anys a la feina, s’ha hagut d’anar adaptant als canvis d’ubicació i d’organització de les tasques, i se n’ha sortit bé.
Actualment, des d’Eina es continua fent un seguiment puntual ajustat a les necessitats tant laborals com personals del conjunt de les persones inserides a les empreses. El centre de formació i inserció laboral Eina fa 26 anys que acompanya persones amb discapacitat intel·lectual en el procés d’accedir i mantenir un lloc de treball a l’empresa, facilitant-los els suports necessaris.
Sant Tomàs arriba a les 100 insercions laborals
El servei Eina treballa amb diferents empreses de la comarca des de fa 26 anys
ARA A PORTADA
-
Manlleu declara «persones non grates» els policies infiltrats als moviments socials dels Països Catalans Irene Giménez Vinyet
-
Llum verda a la modificació per a la reordenació urbanística del polígon del Verdaguer de Manlleu Redacció
-
-
-
La UVic-UCC i la Fundació Impulsa col·laboren per fomentar l'educació i el compromís social dels joves Redacció
Publicat el 03 d’octubre de 2018 a les 10:35
Et pot interessar
-
Societat Canvi de nom a la biblioteca de Torelló
-
Societat L'obrador de patates de Sant Tomàs posa a la venda el gust del pebre negre
-
Societat El Lluçanès impulsa una Biblioteca de les Coses
-
Societat Arrenca la fase de participació ciutadana del Pla Local d'Habitatge de Manlleu
-
Societat La UE Vic assoleix l'ascens a la Tercera Federació amb felicitació de Simeone inclosa: «Els desitjo el millor»
-
Societat Roda de Ter crea un espai dedicat al dol gestacional, perinatal i neonatal