La realitat és més dura del que pensem i aquesta crisi, inevitablement, acabarà portant molta gent a la presó. No pas els directius de les agències internacionals de qualificació, ni els consellers de la gran banca, per descomptat, sinó persones que -un cop contra les cordes- hauran acabat cometent delictes contra Hisenda.
Era el cas de Lluís Dalmau, que va morir a la presó de Lledoners dimecres de la setmana passada. Tenia 73 anys i els informes mèdics penitenciaris assenyalaven que patia tota mena de "patologies importants que afecten a múltiples òrgans, entre d'altres, IAM previs -infart agut de miocardi-, insuficiència cardíaca, deteriorament cognitiu, HTA -hipertensió arterial- i insuficiència renal". Però no hi va haver pietat: el van deixar a la cel·la, sol, fins que el seu cos es va rendir.
Lluís Dalmau tenia una pensió de 600 euros i ni cinc per a la fiança ni per als advocats. De res no van servir dues cartes, desesperades, a la consellera de Justícia, que ni tan sols es va molestar a contestar-les.
Lluís Dalmau no era perillós, ni podia reincidir. Era un home vell i malalt que no va poder comprar una mica d'humanitat per als seus últims dies.
ARA A PORTADA
-
Terra Ho confirma el Meteocat: hem viscut l'estiu més càlid de les nostres vides Arnau Urgell i Vidal
-
-
Successos Parlon confirma que els dos detinguts per la mort a Manresa són nascuts a Catalunya Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
-
Política Illa viatja a Ucraïna per portar sobre el terreny la defensa dels valors europeus Bernat Surroca Albet
-
Política Puigdemont reuneix la cúpula de Junts per arrencar un curs marcat pel desenllaç de l'amnistia Oriol March
Publicat el
29 de març de 2011 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Artur Mas es descarta per tenir un rol actiu en el futur de Junts
-
Política
Marlaska demana explicacions a la policia sobre un informe que apunta a la implicació del Marroc en la crisi a Ceuta
-
Política Sorpresa a Mataró: el PSC dona suport al dret a l'autodeterminació
-
Política
La relació passivo-agressiva entre Pedro Sánchez i Felip VI
-
Política
Junts denuncia a la CNMC la «censura» d'estelades durant la retransmissió del Barça-Athletic
-
Política
Leire Iglesias, nova secretària d'Estat d'Habitatge, després de la mort de David Lucas
