Mas: «Hi haurà un bon acord»

Ritual explícit d'acostament d'ICV-EUiA amb CiU sobre la pregunta de la consulta en el ple del Parlament| Herrera demana "no fer curses de patriotisme perquè podem perdre"

Publicat el 04 de desembre de 2013 a les 10:56
Mas, a la sessió de control d'aquest matí. Foto: QS/ND


"Hi haurà acord, un bon acord". Així de convençut s'ha mostrat el president de la Generalitat, Artur Mas, aquest matí al Parlament sobre la negociació de la pregunta i la data de la consulta. En resposta a una reflexió, més que pregunta, del cap de files d'ICV-EUiA, Joan Herrera, que cridava a la calma i a "no fer curses de patriotisme perquè podríem perdre". 

De fet, Herrera ha insistit en acordar una pregunta "majoritària". Un objectiu que Mas ha recollit i ha incorporat en la definició de la seva aposta personal de la pregunta. Si fins ara Mas reclamava una pregunta "clara" i "inclusiva", ara hi afegeix "majoritària", ja que enté que són sinònims.

D'aquesta manera, Mas ha demanat un esforç tant aquells que "l'han de fer més petit, com aquells que l'han de fer una mica més gran" per tal d'arribar al pacte i acordar de la manera més àmplia possible la pregunta de la consulta sobiranista. Tot això, l'endemà que el conseller de Presidència, Francesc Homs, allargava el termini de l'acord fins el proper 31 de desembre, un allargament que cap partit del bloc consultista, llevat CiU, no considera necessari.