Si no fos pels tres-cents anys d'experiència, començaria a semblar que el govern espanyol dóna per perduda Catalunya. Perquè hi ha greuges més o menys opinables, sobre els quals es pot forçar una interpretació interessada i en línia amb la conveniència de l'estat. Però aquest no és el cas de les autopistes radials de Madrid que, d'una manera o altra, acabarem pagant els contribuents de tot l'estat. Si és que no ho fem els catalans en exclusiva, allargant el periode de concessió dels peatges que financem cada dia en compensació per alliberar els pocs que hi ha a Madrid.
L'origen del problema ve dels anys noranta. A la capital espanyola es va imposar una curiosa teoria segons la qual només hi podia haver una via de pagament si just al costat n'hi havia una altra de gratuïta. Els madrilenys van assumir aquestes noves autopistes de peatge com a recurs que només calia pagar, excepcionalment, en cas de pressa o urgència. I així es va multiplicar el mapa de les infraestructures de forma explosiva.
Però són autopistes buides, fins el punt que els cobradors dels peatges arriben a conèixer els pocs usuaris que hi passen de forma regular. No surten els números i, per variar, a vostè i a mi -que convivim intensament amb aquelles barreres blanques i vermelles- ens tocarà buidar la cartera. En aquest cas sense ni tan sols passar per taquilla.
ARA A PORTADA
-
-
El Govern insta Sánchez a acabar la legislatura malgrat el trencament amb Junts Bernat Surroca Albet
-
«Dialogar fins al 2027»: la resposta de la Moncloa a la ruptura amb Puigdemont Pep Martí i Vallverdú
-
Turull allunya la moció de censura: «El PSOE ha suspès assignatures, però el PP hauria de repetir curs» Bernat Surroca Albet
-
La ferida antipolítica de la dana: «L'extrema dreta està canalitzant el malestar» Moisés Pérez Pascual
Publicat el 22 de març de 2012 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Els comandaments de la Policia Nacional planten la comissió sobre l'espionatge als moviments socials
-
Política
Rufián, sobre Junts: «Són molt pesats; si no aporten, que s'apartin»
-
Política
El Parlament votarà la setmana que ve la llei per regular el lloguer de temporada
-
Política
Els caminants de la Columna del 27 entreguen a Rull una llista de greuges dels partits independentistes
-
Política
Investigacions en mans dels fiscals i límits a l'acusació popular: com és la reforma judicial del PSOE?
-
Política
Illa rega la majoria de la investidura sense resoldre la incògnita dels pressupostos
