[municipalsinformacional2]
Les eleccions municipals del 23-J ja són a tocar, i tal com marca la llei en qualsevol votació, les enquestes que aquests dies han omplert les portades dels diaris s'han de deixar de publicar cinc dies abans dels comicis -els partits sí que poden encarregar-les, però no es poden fer públiques-. Així doncs, a partir d'aquest dimarts a la matinada ja no es pot publicar cap sondeig si no es vol incórrer en un delicte.
Però feta la llei, feta la trampa. La norma, evidentment, només s'aplica entre les fronteres de l'Estat i n'hi ha que han aprofitat aquest escenari per seguir difonent enquestes. I de cara a les eleccions espanyoles, vindran des d'un dels punts més remots del planeta. Serà el mitjà The Adelaide Review qui cada 24 hores, fins dissabte, publiqui una nova enquesta per a la capital catalana encarregada al Gabinet d'Estudis Socials i Opinió Pública (GESOP).
[noticiadiari]2/258356[/noticiadiari]
Es tracta del segon cop que Austràlia participa en aquest buit legalm ja que ho va fer per primer cop el passat 28-M, però tampoc és una pràctica excepcional. El Periòdic d'Andorra ja ha fet aquest seguiment diari de sondeigs en diversos processos electorals de l'Estat, de Catalunya i d'àmbit municipal des de l'any 2008. En el cas del diari australià, preveu aportar cada dia entre 300 i 400 entrevistes diàries per aconseguir arribar fins a les 3.000 a l'enquesta final del dissabte.
Així s'esquivarà la prohibició de publicar enquestes per al 23-J els últims dies de campanya
"The Adelaide Review" farà un sondeig diari de les intencions de vot a l'Estat encarregat a l'empresa GESOP i fins aquest dissabte, a només 24 hores de la votació
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de juliol de 2023 a les 20:53
Actualitzat el 17 de juliol de 2023 a les 20:54
Et pot interessar
-
Política
Petició inesperada de Javier Cercas a Pedro Sánchez: «Desclassifiqui tot el que hi hagi del 23-F»
-
Política
El Parlament pressiona perquè l'Estat publiqui les balances fiscals
-
Política
El PP exigeix a Sánchez demani perdó i convoqui eleccions després de la condemna al fiscal general
-
Política
La defensa de Pujol demana que no sigui jutjat a l'Audiència Nacional pel seu estat de salut
-
Política
El PSC es compromet a regular la compra especulativa d'habitatge
-
Política
Franco va morir el dia 19 de novembre i no el 20, segons dos metges que van tractar-lo
