Així s'esquiva la prohibició de publicar enquestes per al 12-M els últims dies de campanya

"The Adelaide Review" farà un sondeig diari de les intencions de vot a Catalunya encarregat a l'empresa GESOP i fins aquest dissabte, a només 24 hores de la votació

Publicat el 23 de maig de 2023 a les 14:35
Actualitzat el 07 de maig de 2024 a les 14:40

Les eleccions catalanes del 12-M ja són a tocar, i tal com marca la llei en qualsevol votació, les enquestes que aquests dies han omplert les portades dels diaris s'han de deixar de publicar cinc dies abans dels comicis -els partits sí que poden encarregar-les, però no es poden fer públiques-. Així doncs, a partir d'aquest dimarts ja no es pot publicar cap sondeig si no es vol incórrer en un delicte.

Però feta la llei, feta la trampa. La norma, evidentment, només s'aplica entre les fronteres de l'Estat i n'hi ha que han aprofitat aquest escenari per seguir difonent enquestes. I de cara als actuals comicis, vindran des d'un dels punts més remots del planeta. Serà el mitjà The Adelaide Review qui cada 24 hores, fins dissabte, publiqui una nova enquesta per a la capital catalana encarregada al Gabinet d'Estudis Socials i Opinió Pública (GESOP).

Tot i que és el primer cop que Austràlia participa en aquest buit legal, val a dir que aquesta pràctica no és excepcional. El Periòdic d'Andorra ja ha fet aquest seguiment diari de sondeigs en diversos processos electorals de l'Estat, de Catalunya i d'àmbit municipal des de l'any 2008. En el cas del diari australià, preveu aportar cada dia entre 200 i 300 entrevistes diàries per aconseguir arribar fins a les 2.200 a l'enquesta final del dissabte.