L'alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, ha demanat a alguns sectors que "reflexionin sobre la moda de criticar tot el que fa la policia". Albiol ha fet aquestes declaracions en al·lusió als aldarulls que s'han succeït durant tota la setmana al barri de Sants de Barcelona i ha aprofitat per mostrar el seu "total suport" tant als cossos de seguretat com a l'alcalde de la capital, Xavier Trias, i el barcelonins en general. Per a Albiol, aquests actes són de "delinqüència i pillatge" i ha considerat que és el moment de "deixar de qüestionar el que fa la policia", ja que ha destacat que actuen en defensa dels béns públics i per protegir als ciutadans.
L'alcalde ha fet aquestes declaracions durant la celebració del Dia de la Guàrdia Urbana de Badalona. Durant el seu parlament, Albiol ha volgut traslladar públicament el seu suport a la ciutat veïna i "enviar el missatge que Badalona està totalment en solidaritat amb els que pateixen la delinqüència i el pillatge".
Ha reflexionat que "tothom pot discutir de tot" i negociar però ha assegurat que "no es pot admetre la violència". Per aquest motiu, ha volgut defensar la tasca que estan fent tots els cossos de seguretat per aturar els aldarulls que s'han succeït a Sants des del passat dilluns després que es desallotgés el centre ocupat de Can Vies.
Ha reconegut que la policia "a vegades s'equivoca" però ha considerat que "en aquest país s'hauria de deixar de qüestionar sistemàticament tot el que fa la policia", ja que ha dit que aquesta actua per defensar els béns públics i als ciutadans. Albiol s'ha volgut referir especialment a "alguns sectors" que han agafat per "moda" aquestes crítiques als cossos policials.
L'acte també ha comptat amb la presència de la delegada del govern espanyol, María de los Llanos de Luna, que ha considerat que la coordinació entre els cossos policials "ha d'extremar-se" per donar una seguretat de qualitat als ciutadans. "Tenim l'obligació de vetllar pel marc legal, de complir i fer complir la llei", ha declarat. La delega ha insistit en aquesta idea i ha recordat que el marc legal estableix "la cooperació, la col·laboració, la lleialtat institucional i l'auxili mutu".
Albiol demana una reflexió sobre la «moda» de qüestionar els Mossos
Mostra el seu suport a Trias pels aldarulls de Can Vies
ARA A PORTADA
-
L'avió de Von der Leyen aterra d'emergència per un presumpte atac rus que l'ha deixat sense GPS Redacció
-
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 30 de maig de 2014 a les 13:36
Et pot interessar
-
Política El PP i Vox entren en còlera per la reunió Illa-Puigdemont a Brussel·les
-
Política Els Comuns celebren la reunió entre Illa i Puigdemont i esperen que el diàleg permeti «avenços socials»
-
Política Herències d'agost, deures de setembre
-
Política Mor Víctor Terradellas, l'independentista que mirava la política exterior sense prevencions
-
Política Puigdemont dissenya el seu futur: què farà si pot tornar a Catalunya a la tardor?
-
Política Feijóo acusa Sánchez d'encapçalar un «govern fallit» que s'ha «posat de perfil» davant els incendis